فناوری

چین باعث سقوط باورنکردنی غول ژاپنی شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: سهام نیسان موتور ۱۲ درصد سقوط کرد که بزرگترین افت این شرکت در بیش از دو دهه گذشته است، پس از اینکه درآمدهای سه ماهه کمتر از انتظارات و کاهش پیش بینی ها در بحبوحه رقابت سخت در چین برای فروش خودرو بود.

ظهور برندهای چینی در حال رشد سریع مانند BVdi که خودروهای برقی مقرون به صرفه برای رانندگان جوان چینی تولید کرده اند، منجر به از دست دادن مداوم سهم بازار برای رقبای خارجی در بزرگترین بازار خودروی جهان شده است. با این حال، خطرات برای نیسان که چین را به عنوان بزرگترین بازار خود تا سال ۲۰۲۲ می بیند، احتمالاً بیشتر است.

کاهش ۱۱.۶ درصدی سهام نیسان موتور، ۱.۸ میلیارد دلار از ارزش بازار نیسان را از بین برد. یک روز قبل از آن، سود عملیاتی سه ماهه سوم ۱۴۱.۶ میلیارد ین (۹۴۸ میلیون دلار) را گزارش کرد که یک پنجم کمتر از برآوردهای تحلیلگران است و چشم انداز فروش جهانی خودرو خود را با ۱۵۰۰۰۰ خودرو به ۳.۵۵ میلیون کاهش داد.

بر اساس داده های انجمن خودروسازان چین در ماه گذشته، فروش خودرو در سطح صنعت در چین ۱۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۳۰.۱ میلیون دستگاه در ماه گذشته رسید.

بر اساس گزارش رویترز، نیسان تاکتیک‌های خود را در چین تغییر داده است تا بر بهبود فروش در شهرها و مناطقی تمرکز کند که برق‌رسانی با سرعت کمتری انجام می‌شود. این به این خودروساز کمک کرد تا فروش سالانه خود را با ۱۹ درصد افزایش به ۲۴۷۰۰۰ دستگاه خودرو در سه ماه پایانی سال گذشته برساند. هدف نیسان صادرات خودرو از چین به بازارهای خارجی از سال ۲۰۲۵ با هدف اولیه ۱۰۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ خودرو در سال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا