چین با مشوق های جدید صنعت خودروی اروپا را نشانه گرفت
براساس خبرگزاری TASNIM ، تعدادی از شرکت های اتومبیل برقی چین همزمان با عید نوروز ، تخفیف های جذاب و شرایط مالی را اعلام کرده اند تا فروش خود را در سراسر جهان افزایش دهند.
در ابتدای سال نو چینی ، تولید کنندگان خودرو مشوق های زیادی برای افزایش فروش جهانی خودروهای برقی در تعطیلات سال نو دارند. این مشوق ها می تواند رقابت در بازار خودروهای برقی در چین و اروپا را تشدید کند.
با کاهش تقاضا برای کالاهای گران قیمت در چین ، نگرانی در مورد توانایی تولید کنندگان اتومبیل آنها برای فروش انبارهای خود افزایش یافته است.
این امر عمدتاً به این دلیل است که مصرف کنندگان همچنان با هزینه بالای زندگی و شرایط نامشخص اقتصادی مقابله می کنند.
در ارتباط با این مشوق های ویژه ، تسلا در چین نیز نرخ بهره ۵ سال و اشتراک بیمه به ارزش ۸۰۰۰ یوان (۱،۰۶۱ یورو) را برای مدل ۳ ارائه می دهد که ارزانترین ماشین در این شرکت است.
در چند ماه گذشته ، تولید کنندگان خودروهای چینی در بازار اروپا با چالش هایی روبرو شده اند. براساس گزارش ها ، بیش از ۷۸،۰۰۰ اتومبیل برقی در بنادر اروپا انباشته می شوند که به دلیل کاهش تقاضا و مشکلات لجستیک به یک چالش جدی تبدیل شده است.
این تجمع اتومبیل ها ، به ویژه در پایانه های بندری گورخر و آنتورپ ، مشکلات ترافیکی و لجستیکی را افزایش داده است.
با این حال ، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تعرفه های اضافی را تا ۳۸ ٪ برای واردات خودروهای برقی از چین اعمال کند ، به موجب آن تعرفه فعلی ۱۰ ٪ به حدود ۵۰ ٪ رسیده است.
گام اروپا با هدف حمایت از صنعت خودروهای قاره و مقابله با رقابت ناعادلانه است. با این حال ، این تصمیم می تواند منجر به قصاص چین شود و تأثیر قابل توجهی در صنعت خودروسازی اروپا داشته باشد.
پایان پیام/