اقتصاد جهان

چین بزرگترین صادرکننده خودرو جهان می شود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، مجله نیکی آسیا روز جمعه با استناد به داده های اولیه انجمن خودروسازان چین (CAAM) گزارش داد که این کشور امسال برای اولین بار در تاریخ خود به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل خواهد شد. . .

آمارها نشان می دهد که این کشور از ژانویه تا نوامبر ۴.۴۱ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش ۵۸ درصدی را نشان می دهد.

چین از ژاپن پیشی گرفته است، که معمولاً صادرکننده خودرو در جهان است و انتظار می رود مجموع صادرات سالانه آن به حدود ۴.۳ میلیون خودرو برسد.

بر اساس این گزارش، ژاپن آخرین بار در سال ۲۰۱۶ از صدر سقوط کرد، زمانی که آلمان از آن پیشی گرفت.

نیکی نوشت: چین قصد دارد به یک نیروگاه (تولید) خودرو تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف در حال بررسی تغییر رویکرد جهانی نسبت به خودروهای الکتریکی است.

این نشریه همچنین تاکید کرد که صادرات خودرو چین به روسیه پس از خروج خودروسازان ژاپنی و غربی از بازار این کشور در بحبوحه تحریم‌های جدید، افزایش شدیدی داشته است.

آمار انجمن خودروسازان چین نشان می دهد که چین بین ژانویه تا اکتبر ۷۳۰۰۰۰ خودرو به روسیه صادر کرده است که نسبت به سال گذشته ۷ برابر شده است.

طبق گزارش‌ها، چری و گریت وال موتور عمدتاً خودروهای بنزینی، از جمله خودروهای متوسط ​​و بزرگ ورزشی (SUV) را به این کشور صادر کردند.

مکزیک دومین بازار بزرگ برای صادرات خودروی چینی بود و حجم خودروهای چینی در آنجا ۷۱ درصد افزایش یافت و به ۳۳۰۰۰۰ دستگاه رسید.

نیکی نوشت، خودروسازان چینی به دنبال ایجاد یک پایگاه مشتری در این کشور به عنوان مرکزی برای گسترش نهایی به بازارهای ایالات متحده و کانادا هستند.

این داده ها همچنین نشان داد که صادرات خودروهای برقی چینی و سایر خودروهای انرژی نو با ۷۷ درصد افزایش سالانه به ۱.۴۳ میلیون دستگاه در دوره ژانویه تا اکتبر رسیده است.

بر اساس گزارش انجمن خودروسازان چین، این خودروها ۳۴ درصد از کل صادرات خودروی کشور را در این مدت به خود اختصاص داده اند. به نوشته این روزنامه، بیشترین صادرات خودروهای برقی چین به اروپا و آسیای جنوب شرقی بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا