اقتصاد جهان

چین بزرگترین صادرکننده خودرو در دنیا شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، انجمن خودروسازی چین اعلام کرد که این کشور در سال ۲۰۲۳ از ژاپن به عنوان بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان پیشی گرفته است.

به نظر می رسد که بزرگترین بازار خودروی جهان برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ به بزرگترین صادرکننده خودرو تبدیل شده است. این انجمن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که صادرات خودرو چین با ۶۲ درصد افزایش به رکورد ۳.۸۳ میلیون نفر رسید. بر اساس آمار گمرک ژاپن، صادرات خودروهای سواری به این کشور (بدون احتساب خودروهای فرسوده) در ۱۱ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳.۵ میلیون خودرو بوده است.

تخمین زده می شود که کل صادرات خودرو چین در سال گذشته به ۵.۲۶ میلیون دستگاه خودرو به ارزش ۱۰۲ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که پیش بینی می شود کل صادرات خودروهای ژاپنی ۴.۳ میلیون دستگاه باشد.

نفوذ فزاینده چین در خارج از کشور، برخی از دولت ها را که نگران تأثیر آن بر صنعت خودروسازی داخلی هستند، شگفت زده کرده است.

در ماه سپتامبر، کمیسیون اروپا تحقیقاتی را در مورد خودروهای الکتریکی تولید شده در چین و یارانه هایی که ممکن است دریافت کنند آغاز کرد. دولت بایدن همچنین قصد دارد تعرفه واردات کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی را افزایش دهد.

انتظار می رود که برندهای داخلی ۶۳ درصد از کل فروش چین در سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص دهند که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش یافته است. بیشتر رشد فروش خودروهای چینی از بخش خودروهای برقی است.

انتهای پیام/۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا