ترندهای روز

چین بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی تولید برق جهان را فعال کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

چین به تازگی بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان را به شبکه برق شمال غربی سین کیانگ متصل کرده است. این نیروگاه با وسعت ۱۳ هزار هکتار می تواند سالانه ۶.۰۹ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کند. با فرض اینکه مصرف یک خودروی الکتریکی حدود ۳۰۰۰ کیلووات ساعت در سال باشد، این مزرعه می تواند سالانه سوخت ۲.۰۳ میلیون خودروی برقی را تامین کند.

بر اساس گزارش رویترز، تاسیسات جدید خورشیدی چین سالانه حدود ۶.۰۹ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید خواهد کرد. این مقدار برای تامین برق کشوری با مساحت و جمعیت پاپوآ گینه نو به مدت یک سال کافی است. همچنین این مزرعه کم و بیش می تواند انرژی سالانه لوکزامبورگ را تامین کند. این مزرعه خورشیدی حتی ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس را تحت تاثیر قرار داد و او با یک “وای” به این خبر واکنش نشان داد.

بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در چین

بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان در سین کیانگ قرار دارد و بخشی از پروژه Megabase چین است. پروژه های مگابیس در مناطق کم جمعیت و غنی از منابع واقع شده اند و انرژی تولید شده خود را به مراکز شهری بزرگ مانند سواحل شرقی چین ارسال می کنند.

استان سین کیانگ کم جمعیت است و منابع خورشیدی و بادی فراوانی دارد. این مزیت آن را به مکانی ایده آل برای پایگاه های بزرگ انرژی های تجدیدپذیر تبدیل می کند. چین در حال حاضر دارای سه مزرعه خورشیدی بزرگ است. مزارع خورشیدی Ningxia Tenggeli و Golmud Wutumeiren هر کدام با ظرفیت ۳ گیگاوات در حال حاضر فعال هستند.

لازم به ذکر است که بر اساس اعلام آژانس ملی چین، ظرفیت تولید برق خورشیدی این کشور در سال ۲۰۲۳ به میزان خیره کننده ۵۵.۲ درصد افزایش یافته است که بر اساس داده ها، این کشور بزرگ آسیایی بیش از ۲۱۶ گیگاوات برق با انرژی خورشیدی تولید کرده است. انرژی در سال گذشته، که بیش از کل ظرفیت خورشیدی ایالات متحده است.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ انتشار کربن خود را به طور کامل خنثی کند. برای رسیدن به این هدف بزرگ، دولت این کشور متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۲۰۰ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر تولید کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا