فناوری

چین جلوی خرج کردن پول در بازی‌های کامپیوتری را می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

بی‌بی‌سی: چین قوانین جدیدی را برای محدود کردن میزان پول و زمانی که مردم می‌توانند صرف بازی‌های ویدیویی کنند، معرفی می‌کند.

هدف از این قوانین جدید محدود کردن خرید در فضای بازی های ویدیویی و جلوگیری از رفتارهایی است که منجر به اعتیاد شدید به بازی می شود.

انتشار پیش نویس این قانون ضربه بزرگی به بزرگترین بازار بازی های آنلاین وارد کرد. بازاری که هنوز در حال بهبودی از مقررات محدودکننده قبلی است.

پس از انتشار اخبار این قوانین جدید، ارزش سهام غول های فناوری به شدت کاهش یافت و ارزش آنها به ده ها میلیارد دلار کاهش یافت.

قوانین جدید همچنین «بازی‌های آنلاین غیرقانونی را که محتوای آن وحدت ملی را به خطر می‌اندازد» و «برای امنیت ملی خطرناک است یا به اعتبار و منافع ملی کشور آسیب می‌زند» ممنوع می‌کند.

در سال ۲۰۲۱، دولت چین اولین اقدامات را برای سرکوب شرکت های بازی های ویدیویی اجرا کرد. طبق این مجموعه قوانین، افراد زیر ۱۸ سال فقط مجاز به بازی آنلاین به مدت یک ساعت در روزهای جمعه، آخر هفته و تعطیلات هستند.

اما پیش نویس قوانین جدید فراتر از این است.

بازی های اینترنتی برای تشویق و وسوسه افراد به بازی و هزینه های بیش از حد با سیستم پاداش درون بازی مجاز نیستند. تنظیم‌کننده بازی‌های ویدیویی، سازمان ملی مطبوعات و انتشارات (NPPA) همچنین می‌گوید این قانون شامل بازی‌هایی می‌شود که مشوق‌هایی برای ورود روزانه و اضافه کردن پول به حساب اعتباری درون بازی دارند.

ایوان سو، تحلیلگر مورنینگ استار، گفت: «حذف این مشوق‌های درون‌بازی احتمالاً تعداد کاربرانی را که روزانه وارد بازی‌ها می‌شوند کاهش می‌دهد، در نتیجه کسب درآمد درون برنامه‌ای از بازی‌ها را کاهش می‌دهد و می‌تواند توسعه‌دهندگان و ناشران بازی را به تجدیدنظر در بازی‌ها سوق دهد.» طراحی و راه های کسب درآمد از بازی.

به همین ترتیب، اعلان‌های درون بازی (پاپ‌آپ) که به افراد در مورد رفتار غیرمنطقی در بازی هشدار می‌دهند نیز اجباری خواهند بود.

تأثیر قوانین جدید

چین بزرگترین بازار بازی های رایانه ای است. Tencent Technology یکی از سودآورترین شرکت ها در صنعت بازی های ویدیویی است. این شرکت سهم زیادی از بازار بازی های ویدیویی آسیایی دارد و در استودیوهای بازی سازی در سراسر جهان سرمایه گذاری کرده است.

در ادامه آخرین اطلاعیه اداره کل مطبوعات و انتشارات، ارزش سهام تنسنت ۱۲.۴ درصد کاهش یافت.

ویگو ژانگ، معاون Tencent Gaming، گفت که او به طور کامل قوانین و الزامات جدید را اجرا خواهد کرد. وی می گوید: پیش نویس قوانین جدید در راستای توجه مستمر ناظران و قانونگذاران به سودآوری مدل کسب و کار شرکت های بازی سازی و توان اجرایی آنها طراحی شده است.

وی افزود: از سال ۲۰۲۱ که قوانین حمایت از کودکان و کاربران خردسال توسط پکن در نظر گرفته شد، کاربران جوان و جوان زمان و هزینه کمتری را صرف بازی های Tencent کرده اند.

سهام رقیب Tencent Netease، که هنوز در مورد پیش نویس قوانین جدید اظهار نظر نکرده است، بیش از ۲۴ درصد سقوط کرد.

سهام شرکت هلندی Process Technology Investments 14 درصد سقوط کرد. عملکرد شرکت فرآیند در بازار سهام بستگی زیادی به تنسنت دارد زیرا این شرکت بیشترین میزان سرمایه گذاری را در بین شرکت های مختلف فناوری دارد.

اثر موجی اعلام این قوانین حتی در هنگ کنگ و بر شاخص سهام هنگ کنگ نیز دیده شد. ارزش شاخص هانگ سنگ در پایان ساعات معاملاتی با افت ۴ درصدی و ۱.۷ درصدی کاهش یافت.

دانیل کامیلو، مشاور بازی های ویدیویی، به بی بی سی گفت که هم Tencent و هم Netease بازی های رایگان زیادی دارند که «پرداخت به برد» هستند و بازیکنان به وضوح تشویق می شوند که برای برنده شدن پول خرج کنند.

او گفت که محدودیت های جدید می تواند این مدل های کسب درآمد را در بازی ها محدود کند. در نتیجه، شرکت‌ها مجبور می‌شوند روش‌های کسب درآمد خود را بازسازی کنند و «در این فرآیند ممکن است برخی از بازی‌ها از بازار حذف شوند».

با این حال، آقای Camillo معتقد است که Tencent و Netease در دراز مدت تحت تأثیر این قوانین بهداشتی قرار خواهند گرفت. اما برای شرکت های کوچکتر، ممکن است اینطور نباشد.

وی می گوید: اگر این قوانین جدید باعث ضرر چند میلیونی یک شرکت کوچک شود، ممکن است این شرکت نتواند دوام بیاورد و تعطیل شود.

وی ادامه می دهد: سال ۲۰۲۳ سالی پر از مشکلات و اخراج به ویژه در صنعت بازی های ویدیویی در چین بود و بنابراین تاثیر این قوانین جدید به ویژه برای شرکت های بازی سازی متوسط ​​و کوچک بسیار زیاد خواهد بود.

از سوی دیگر، قوانین جدید دولتی برای بازی‌ها می‌تواند سرعت صدور مجوز را افزایش دهد و به شرکت‌ها برای تولید بازی چراغ سبز نشان دهد. در آیین نامه جدید از ناظران خواسته شد تا ظرف ۶۰ روز پاسخ درخواست تاییدیه را اعلام کنند.

در بخش دیگری از قانون جدید، شرکت‌های منتشرکننده بازی موظفند از سرورهای داخلی در چین و نه از سرورهای سایر کشورها برای ایجاد و ذخیره داده‌های بازی استفاده کنند.

به گزارش رویترز، دولت تا ۲۲ ژانویه فرصت دارد تا نظرات عمومی در مورد این پیش نویس را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا