ورزشی

ژاوی از بارسلونا اخراج شد!

در روزهای اخیر شایعات زیادی مبنی بر تصمیم مدیران بارسلونا و شخص خوان لاپورتا مبنی بر قطع همکاری با ژاوی هرناندز شنیده شد اما این مربی در مصاحبه های خود این موضوع را تکذیب کرد و مدعی شد مدیران بارسا به او اعتماد کامل دارند.

اما خوان لاپورتا، رافا یوسته و دکو دقایقی پیش در ساختمان مجموعه تمرینی بارسلونا حضور یافتند و پس از پایان آخرین تمرین این تیم در این فصل، جلسه ای فوری و مهم با ژاوی برگزار کردند و به او اطلاع دادند که دیگر نمی خواهم با او کار کنم او فصل آینده در دسترس نیست و بنابراین، ژاوی از رهبری بارسا کنار گذاشته شد.

اظهارات ژاوی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی با آلمریا و انتقاداتی که از او کرد باعث ناراحتی و عصبانیت شدید مدیران بارسا از او شد و این موضوع حتی در رفتارهای چند روز گذشته آنها و شایعات مطرح شده در این باره به وضوح مشهود بود. اخراج این مربی از اینجا شروع شد.

منابع نزدیک به بارسا ساعتی پیش اعلام کردند که مدیران این باشگاه حتی حاضر نیستند تا آخرین بازی این فصل صبر کنند و سرمربی این تیم را برکنار کردند در حالی که بارسا باید یکشنبه شب در چارچوب سی و هشتم و پایانی بازی کند. هفته مسابقات لالیگا در ورزشگاه خانگی سویا به مصاف این تیم خواهد رفت.

در بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا برای اعلام این خبر آمده است: خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا به ژاوی اطلاع داده که فصل آینده هدایت این تیم را بر عهده نخواهد داشت و برای آخرین بار نیمکت نشین خواهد شد. یکشنبه شب مقابل سویا “بارسلونا از عملکرد ژاوی به عنوان مربی تشکر می کند و برای او آرزوی موفقیت می کند.”

ژاوی و لاپورتا لحظاتی قبل و پس از انتشار رسمی این خبر، از گفت و گو با خبرنگاران و هواداران نگران که بیرون از درهای این مجموعه منتظر آنها بودند، خودداری کردند.

این تصمیم در حالی از سوی باشگاه بارسلونا گرفته شد که ژاوی چند ماه پیش اعلام کرده بود که قصد ادامه این همکاری را ندارد و می خواهد در پایان فصل نیمکت این تیم را ترک کند اما اصرار و تلاش مدیران باشگاه باعث شد تا او ادامه دهد. تصمیمش را تغییر دهد تغییر کند و چند هفته پیش بود که لاپورتا و ژاوی در یک دیدار صمیمانه اعلام کردند که او فصل آینده این تیم را هدایت خواهد کرد.

اعلام ناگهانی این خبر و زمان عجیب آن درست قبل از آخرین بازی این فصل هواداران بارسا را ​​شوکه کرده و هیچ یک از بازیکنان این تیم نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده اند.

یکی از نکات عجیب این تصمیم این است که اگر ژاوی شخصا از بارسا جدا می شد، باشگاه مجبور به پرداخت دستمزد فصل بعد او نبود، اما حالا باید دستمزد فصل باقی مانده از قرارداد این مربی را پرداخت کند. با تصمیم به اخراج او پرداخت کنند که در این شرایط مالی به هیچ وجه به دردشان نمی خورد.

2001021

این مربی در نوامبر ۲۰۲۱ جانشین رونالد کومان به عنوان سرمربی جدید بارسا شد و در این مدت در ۱۴۱ بازی روی نیمکت بارسا حضور داشت که توانست ۸۹ برد، ۲۳ تساوی و ۲۹ شکست را در کارنامه خود ثبت کند. او همچنین یک قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در سوپرکاپ اسپانیا را برای بارسا به ارمغان آورد.

رسانه های اسپانیایی دیروز گزارش دادند که بویان کرکیچ و دکو برای انجام مذاکرات نهایی با هانسی فلیک برای قبول هدایت بارسا در فصل آینده به لندن رفته اند. این مربی آلمانی علاقه زیادی به نیمکت نشینی این تیم داشت و پیش از این نیز چند پیشنهاد را برای این منظور رد کرده بود.

توافق نهایی با فلیک توسط مدیران بارسا انجام شده است و او اکنون تنها منتظر مدارک رسمی است و پس از امضای آنها رسما به عنوان سرمربی جدید بارسا معرفی خواهد شد. لاپورتا علاقه زیادی به همکاری با او در این تیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا