ترندهای روز

ژاپن تاریخ‌سازی کرد؛ پنجمین کشوری که روی ماه فرود آمده است

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

در یک رویداد تاریخی، ژاپن به پنجمین کشوری تبدیل شد که با موفقیت روی ماه فرود آمد. فرودگر SLIM ساعاتی پیش بدون هیچ مشکلی بر سطح ماه زمین فرود آمد اما ظاهراً در پنل های خورشیدی این فرودگر مشکلی وجود دارد که ادامه فعالیت آن را با مشکل مواجه می کند.

JAXA، آژانس فضایی ژاپن، در بیانیه‌ای اعلام کرد که SLIM با موفقیت بر روی ماه فرود آمد، اما سلول خورشیدی آن دچار اختلال شد و تولید برق را غیرممکن کرد. با این وضعیت، فرودگر ژاپنی تنها چند ساعت دیگر فعال و سپس خاموش می شود.

مشکلی در سلول خورشیدی فرودگر ژاپنی رخ داد

به گفته آژانس فضایی ژاپن، واضح است که فرود نرم بر اساس عملکرد سایر بخش های کاوشگر موفقیت آمیز بوده است. علاوه بر این، فضاپیما توانسته است با زمین ارتباط برقرار کند و دستورات لازم را دریافت کند، اما در حال حاضر شارژ زیادی در باتری آن باقی نمانده است. هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد مشکل در سلول خورشیدی SLIM شده است.

این امکان وجود دارد که صفحات خورشیدی در زاویه مناسب قرار نگیرند. بنابراین با حرکت ماه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، این احتمال وجود دارد که فرآیند شارژ باتری ها آغاز شود. اما جاکسا می گوید که به زمان بیشتری نیاز دارد تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است.

LEV-1 و LEV-2، ​​دو ماه‌نورد کوچک ژاپنی، قبل از فرود SLIM با موفقیت از فرودگر جدا شدند و اکنون به نظر می‌رسد که با موفقیت فعال شده‌اند. بنابراین، JAXA در حال حاضر بر افزایش زمان باقی مانده برای SLIM متمرکز شده است تا اطلاعات بیشتری را از فرآیند فرود به دست آورد.

صرف نظر از سرنوشت فرودگر SLIM، ژاپن دستاورد مهمی در فرود بر روی ماه داشته است. این کشور پس از ایالات متحده آمریکا، روسیه، چین و هند، پنجمین کشوری است که روی ماه فرود آمده است. چندی پیش، ماموریت Peregrine 1 شرکت خصوصی آمریکایی Astrobotic برای سفر به ماه شکست خورد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا