اقتصاد جهان

ژاپن تا 2060 از واردات سوخت بی نیاز می شود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، جرند ریستاد، مدیرعامل شرکت مشاور انرژی ریستاد گفت: ژاپن به عنوان یکی از بزرگترین خریداران زغال سنگ و گاز طبیعی مایع در جهان، با این توسعه تا سال ۲۰۶۰ به خودکفایی انرژی دست خواهد یافت. استفاده از انرژی خورشیدی و بادی
ژاپن بیشتر منابع انرژی خود را وارد می کند و تامین کنندگان اصلی آن خاورمیانه، استرالیا و ایالات متحده هستند. استراتژی دولت ژاپن کاهش ۴۰ درصدی استفاده از گاز طبیعی و زغال سنگ برای تولید برق تا سال ۲۰۳۰ است. این مقدار در حال حاضر ۶۰ درصد است.

ریستاد گفت: موضع ژاپن این است که ما انرژی وارد می کنیم چون خودمان انرژی نداریم اما با توسعه فناوری های انرژی های تجدیدپذیر این گفته دیگر درست نخواهد بود.
به گفته ریستاد، تا سال ۲۰۶۰، منابع انرژی ژاپن شامل ۴۵ درصد انرژی خورشیدی، ۳۰ درصد انرژی باد از مزارع فراساحلی، ۵ درصد انرژی برق آبی، ۵ درصد انرژی زیست توده و سوخت های مصنوعی و ۱۵ درصد انرژی هسته ای خواهد بود.
وی تاکید کرد که تنها چیزی که ژاپن به آن نیاز دارد ادامه نصب پنل های خورشیدی به اندازه قبل از سال ۲۰۲۰ است. ژاپن از سال ۲۰۱۴ بین ۱۰ تا ۱۲ گیگاوات پنل خورشیدی نصب کرده است.
سال گذشته ژاپن حدود ۴ گیگاوات پنل خورشیدی نصب کرد که ظرفیت کل خود را به ۸۷ گیگاوات رساند. امروزه این کشور پس از چین و ایالات متحده بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی است.
مدیرعامل شرکت ریستاد انرژی گفت: ترکیبی از انرژی باد و خورشید در دریا و خشکی و همچنین زیست توده و انرژی زمین گرمایی انرژی ژاپن را در ۴۰ سال آینده یا حتی تا سال ۲۰۶۰ به خودکفایی می رساند.
انتهای پیام/۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا