فناوری

ژاپن: خواستار خویشتنداری تهران و اسلام آباد هستیم

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایرنا: امروز پس از حوادث مرزی ایران و پاکستان، دولت ژاپن از تهران و اسلام آباد خواست خویشتنداری خود را حفظ کنند.

به گزارش تارنمای اطلاع رسانی دولت ژاپن، یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد کابینه این کشور روز پنجشنبه گفت ژاپن خواهان خویشتنداری ایران و پاکستان است و توکیو از نزدیک اوضاع را رصد خواهد کرد.

علیرضا مرحمتی معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعت ۴ و ۵۰ دقیقه بامداد صدای چند انفجار در شهرستان سراوان شنیده شد. مرزی ایران را با موشک هدف قرار داده است.

پیش از این احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران از تلفات حمله موشکی پاکستان به روستای نزدیک مرز ایران خبر داده بود که همگی خارجی بودند.

سراوان یکی از استان های سیستان و بلوچستان است که در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرقی زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست خبری امروز خود بر تلاش این کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ماست و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی احترام می گذارد. صداقت همسایه اش

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله پاکستان به منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و تاکید کرد: به منظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح از دولت پاکستان در این زمینه، اتهام د امور سفارت این کشور در تهران به این وزارتخانه احضار می شود. امور خارجه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا