فناوری

کاخ‌سفید: نمی‌خواهیم با حوثی‌ها وارد جنگ شویم

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: جان کربی، هماهنگ کننده امور راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت: آمریکا نمی خواهد با حوثی ها وارد جنگ شود و بهتر است حملات آنها متوقف شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ما منافع امنیتی زیادی در خاورمیانه داریم و برای حمایت از آن نیروهای نظامی مستقر خواهیم کرد و در آینده نیز بر این اساس عمل خواهیم کرد.

ظهر امروز بود که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای به حادثه نزدیک بندر حدیده یمن واکنش نشان داد و از برخورد قایق‌های «حوثی‌های یمن» با یک کانتینر خبر داد. کشتی. هلیکوپترهای نیروی دریایی آمریکا در دریای جنوب. قرمز حمله کرد.

نوشته های مشابه

سنتکام در این بیانیه اعلام کرد که یک کشتی کانتینری متعلق به شرکت کشتیرانی مرسک با دو تماس اضطراری توسط ۴ قایق متعلق به حوثی‌های یمن مورد حمله قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است؛ خدمه قایق ها با سلاح های سبک به سمت کشتی مرسک تیراندازی کردند و تا فاصله ۲۰ متری پیشروی کردند و قصد داشتند وارد عرشه کشتی شوند.

پس از این تماس های اضطراری، بالگردهای آمریکایی به این تماس پاسخ دادند و شروع به تیراندازی به سمت این قایق ها کردند.

سنتکام مدعی است که هلیکوپترهای نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از خود به آتش قایق ها پاسخ داده و سه قایق از چهار قایق کوچک را غرق کرده و خدمه قایق ها نیز کشته شده اند.

سنتکام همچنین مدعی شد که هیچ آسیبی به تجهیزات و خدمه آمریکایی وارد نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا