فناوری

کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش داد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این هفته در دنیای خودرو: کانسپت جدید کادیلاک که ظاهر و ویژگی های مدل های آینده این شرکت را به نمایش می گذارد، مدل الکتریکی جدید مزدا تولید شده با همکاری شریک چینی کارخانه، فناوری های جدید هیوندای و کیا برای گرمایش و سرمایش خودرو و ضرر شیائومی فروش اولین خودروی برقی کارخانه.

آینده از دیدگاه کادیلاک

کادیلاک با نمایش مفهومی ایده خود از مدل های ورزشی آینده را نشان داد. این کانسپت «پولنت سرعت» (Opulent Velocity) نام دارد و الگویی برای تولید مدل های اسپرت سری V کارخانه در آینده خواهد بود.

کادیلاک از سال ۲۰۰۴ زیرمجموعه ای به نام V را برای رقابت با مدل های بهبود یافته بنز و بی ام و که در زیر مجموعه های AMG و M این دو کارخانه آلمانی تولید می شوند، تاسیس کرده و مدل های پیشرفته خود را با این نام به بازار عرضه می کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتبا حذف موتور بنزینی و سیستم تعلیق، طراحان کادیلاک محدودیت کمتری داشتند

کادیلاک اعلام کرده است که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ تمام مدل‌های خود را با موتور الکتریکی به بازار عرضه کند. هویت سری V بیشتر از مدل‌های معمولی کارخانه به موتورهای بنزینی وابسته است، بنابراین کادیلاک مجبور شد این زیررده را دوباره تعریف کند. کانسپت Apiolent Velocity این تعریف جدید از ظاهر و ویژگی‌های مدل‌های سری V آینده را به نمایش می‌گذارد.

برایان نسبیت، مدیر طراحی کادیلاک، می گوید که در Apiolent Velocity، او به دنبال فرمی بود که در کنار خودروی لوکس نهایی، خودروی اسپرت نهایی را نشان دهد.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتمدیر طراحی کادیلاک می گوید او به دنبال فرمی بود که نهایت یک خودروی اسپرت را در کنار نهایت یک خودروی لوکس نشان دهد.

با حذف موتور بنزینی و سیستم تعلیق، طراحان کادیلاک محدودیت کمتری داشتند و در نتیجه فرم Apiolent Velocity با خودروهای فعلی متفاوت است. ماشین کشیده و پهن است و ارتفاع بسیار کمی دارد. ظاهر آن اغراق آمیز است، اما قسمت هایی از خودرو مانند جلوپنجره و چراغ های جلو، طرح هایی هستند که کادیلاک در مدل های نسل بعدی خود از آنها استفاده خواهد کرد.

درهای بزرگ Velocity برای راحتی به سمت بالا باز می شوند. درب ها دستگیره ندارند و با نزدیک شدن راننده به طور خودکار باز می شوند. راننده همچنین می تواند با لمس ستون عقب درها را باز و بسته کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتمفهوم Apiolent Velocity خودران است و نیازی به راننده ندارد

Apiolent Velocity دارای دو حالت رانندگی است. در حالت “Apiolente” یا لوکس، خودرو در سطح چهار خودران است و جز در موارد معدودی نیازی به راننده ندارد. در این حالت فرمان داخل داشبورد است و پدال ها به عقب برمی گردند. حالت دوم «سرعت» یا سرعت است که در آن فرمان و پدال ها جلو می آیند و راننده کنترل خودرو را در اختیار دارد. در این حالت خودرو با نمایش اطلاعات روی شیشه جلو راننده را راهنمایی می کند تا در مسیر مسابقه عملکرد بهتری داشته باشد.

در بیست سال گذشته، کادیلاک علاوه بر رقابت با خودروهای پیشرفته‌تر بنز و بی‌ام‌و، توجه مشتریان جوان‌تر و مرفه‌تر را با سری V جلب کرده است. ظاهر Apiolent Velocity نشان می دهد که نسل بعدی خودروهای سری V ممکن است به جای خودروسازان آلمانی با خودروهایی مانند فراری و لامبورگینی رقابت کنند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتمزدا در نمایشگاه پکن از مدل EZ-6 رونمایی کرد

مزدای چینی

مزدا اعلام کرده است که مدل EZ-6 خود را در بازارهای جهانی به فروش خواهد رساند. این خودروساز ژاپنی چند ماه پیش در نمایشگاه خودرو پکن از این سدان برقی رونمایی کرد و قرار بود آن را فقط در چین به فروش برساند.

EZ-6 با همکاری چانگان، شریک چینی مزدا تولید می شود. تکنولوژی برقی این خودرو برگرفته از شرکت چینی دیپال است که زیرمجموعه چانگان است. ظاهر این خودرو توسط طراحان مزدا در ژاپن طراحی شده است.

دو مدل EZ-6 تولید می شود. مدل تمام الکتریکی که با هر بار شارژ می تواند حدود ۶۰۰ کیلومتر را طی کند و مدل هیبریدی-الکتریکی که با باک پر و باتری شارژ می تواند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتمزدا EZ-6 در ژاپن طراحی و در چین تولید می شود

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشت

اطلاعات دیگری در مورد EZ-6 منتشر نشده است، اما با توجه به اشتراک فنی خودرو با SL03 از DePaul، انتظار می رود مدل برقی مزدا ۲۵۵ اسب بخار قدرت داشته باشد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل احتمالا حدود شش ثانیه است.

EZ-6 در کارخانه ای در چین تولید می شود که با همکاری چانگان و مزدا تاسیس شده است. محصول بعدی که در این کارخانه تولید خواهد شد یک SUV الکتریکی است. مزدا کانسپتی از این خودرو را در پکن به نمایش گذاشت و قرار است سال آینده از آن رونمایی کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتمزدا سال آینده با همکاری چانگان یک شاسی بلند الکتریکی تولید خواهد کرد

فروش مزدا EZ-6 پاییز امسال در چین و اروپا آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می شود قیمت آن از مدل مشابه دیپال بیشتر باشد. قیمت پایه گران ترین مدل Dipal SL03 در چین ۱۷۳۹۰۰ یوان (۲۴۴۰۰ دلار) است.

EZ-6 دومین مدل برقی مزدا است. در سال ۲۰۱۹، این شرکت یک SUV کوچک الکتریکی به نام MX-30 را عرضه کرد که فروش خوبی نداشت. مزدا نیز مانند دیگر خودروسازان ژاپنی در ساخت خودروهای برقی از رقبای کره ای و اروپایی خود عقب مانده است. مزدا امیدوار است با کمک شریک چینی خود این تاخیر را جبران کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتبا استفاده از ورق های شفاف نانو دمای اتاق ۱۲ درجه کاهش می یابد

بخاری مادون قرمز

هیوندای و کیا سه فناوری جدید را به نمایش گذاشته‌اند که می‌توان از آنها برای گرم کردن یا خنک کردن خودرو با مصرف انرژی کمتر استفاده کرد. این دو کارخانه می گویند این فناوری ها به تولید انبوه نزدیک شده اند و در مدل های آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

یکی از این فناوری ها ورق شفافی است که با فناوری نانو ساخته شده و روی شیشه چسبانده می شود. این ورق از ورود گرما از بیرون جلوگیری می کند و در عین حال اجازه می دهد تا گرمای خودرو به بیرون منتقل شود. مهندسان هیوندای و کیا می گویند با استفاده از این فناوری دمای اتاق در روزهای گرم ۱۲ درجه خنک تر می شود.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتیخ شیشه جلو با فناوری جدید سریعتر آب می شود

این دو خودروساز کره ای همچنین سیستم گرمایشی جدیدی ابداع کرده اند که در کف خودرو تعبیه شده و با اشعه مادون قرمز مستقیم پای سرنشینان را گرم می کند. این روش سریعتر از سیستم های تهویه مطبوع فعلی است که هوا را گرم می کند و به گفته این خودروساز کره ای ۱۷ درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

فناوری سوم، سیستم گرمایش شیشه ای جدید است. در این سیستم یک لایه فلزی نازک بر روی شیشه جلو کشیده شده است که به سیستم الکتریکی خودرو متصل می شود. این سیستم یخ و بخار روی شیشه را خیلی سریعتر از سیستم های فعلی ذوب می کند.

در سیستم های فعلی، بخار و یخ با دمیدن هوای داغ حذف می شوند. هیوندای و کیا می گویند حتی در دمای منفی ۱۸ درجه، پاک کردن شیشه با این سیستم حدود پنج دقیقه زمان می برد.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتهیوندای و کیا فناوری های جدید خود را در سئول به نمایش گذاشتند

شرکت نیسان اخیرا تحقیقات خود را بر روی رنگ جدیدی اعلام کرده است که باعث می شود دمای اتاق در اواخر تابستان گرم شود.

این فناوری‌های جدید به ماشین‌های الکتریکی کمک می‌کنند انرژی کمتری برای خنک کردن یا گرم کردن اتاق مصرف کنند. در نتیجه بیشتر انرژی باتری ها صرف حرکت خودرو می شود و با هر بار شارژ مسافتی که می تواند طی کند افزایش می یابد.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتشیائومی می خواهد ظرفیت تولید مدل SU7 را به ۲۶۰۰۰۰ دستگاه در سال افزایش دهد.

هزینه محبوبیت

گزارش مالی شیائومی نشان داد که این شرکت در هر فروش هر دستگاه از اولین مدل برقی خود حدود ۹۲۰۰ دلار ضرر می کند.

شیائومی مدل SU7 را در بهار امسال در چین عرضه کرد. ایده این شرکت ساخت خودرویی بود که توانایی فنی پورشه را داشته باشد، با تسلا مدل ۳ رقابت کند و برای طبقه متوسط ​​چین مقرون به صرفه باشد.

این خودرو با استقبال خوبی روبرو شده است و شیائومی می گوید که در چند ماه گذشته بیش از ۱۰۰۰۰۰ دستگاه را پیش فروش کرده است.

قیمت شیائومی در چین ۲۱۵۹۰۰ یوان (حدود سی هزار دلار) است. شیائومی می گوید با وجود تحویل ۲۷۳۰۷ خودرو به مشتریان، در سه ماهه دوم سال جاری ۲۵۲ میلیون دلار ضرر کرده است.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتشیائومی می گوید بیش از ۱۰۰۰۰۰ دستگاه از مدل SU7 را پیش فروش کرده است.

تحلیلگران بانک آمریکایی سیتی بانک در گزارشی پیش بینی کرده اند که بخش خودروسازی شیائومی تا زمانی که تولید آن به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه در سال نرسد، سودآور نخواهد بود.

شیائومی می گوید برنامه فعلی اش تولید ۱۰۰۰۰۰ دستگاه در سال است و تا سال ۲۰۲۶ ظرفیت تولید را به ۲۶۰۰۰۰ دستگاه در سال افزایش خواهد داد. این شرکت همچنین قصد دارد SU7 را به بازارهای جهانی صادر کند و در سال های آینده مدل های جدیدی را روانه بازار خواهد کرد.

لی جون، میلیاردر چینی و بنیانگذار شیائومی، می گوید که قصد دارد در سال های آینده ده میلیارد دلار در بخش خودرو سرمایه گذاری کند.

شیائومی سومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان است و لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی آن در چین محبوبیت دارند. عملکرد مالی شیائومی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ در سایر بخش ها به جز خودرو خوب بود. در این مدت، فروش این شرکت ۳۲ درصد بیشتر از سال گذشته بود و به ۸۸.۷ میلیارد یوان رسید.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا