فناوری

کاربران آیفون ۱۶ از مصرف چشمگیر باتری در iOS ۱۸ می‌گویند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

زومیت: برخی از کاربران آیفون ۱۶ از مصرف قابل توجه باتری در iOS 18 شکایت دارند.

با توجه به پست های متعدد در انجمن آنلاین اپل و Reddit، برخی از کاربران آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو از تخلیه قابل توجه باتری در iOS 18 شکایت دارند. بیشتر گزارش های تخلیه باتری از کاربران آیفون ۱۶ است. اما نسل های قبلی که آپدیت iOS 18 را دریافت کردند نیز ممکن است با چنین مشکلی مواجه شوند.

زمانی که iOS 18 در مرحله بتا بود، گزارش های زیادی مبنی بر خالی شدن زودهنگام باتری آیفون ها در انجمن MacRumors منتشر شد و اکنون با انتشار رسمی iOS 18 و عرضه سری آیفون ۱۶، موج جدیدی از این گزارش ها منتشر شده است. ثبت شده است. با توجه به این شکایات، باتری آیفون ۱۶ حتی زمانی که گوشی در حالت آماده به کار است، به میزان قابل توجهی تخلیه می شود.

یکی از کاربران می گوید که باتری آیفون ۱۶ پرو بدون استفاده زیاد از ۱۰۰ درصد به ۶۰ درصد در نیم روز کاهش یافته است. او می گوید آیفونش نیاز به تعمیر دارد و اصرار دارد که از تعویض آیفون ۱۵ پرو خود با آیفون ۱۶ پرو پشیمان است.

یکی دیگر از کاربرانی که آیفون ۱۵ پرو مکس خود را با آیفون ۱۶ پرو مکس تعویض کرده است، می گوید با وجود تغییر نکردن تنظیمات بین دو نسل آیفون پرو مکس، عملکرد آیفون جدیدش ناامید کننده است.

در برخی موارد، زمانی که آیفون در حالت آماده به کار است، فعالیت‌های پس‌زمینه ممکن است باتری را تخلیه کند. اما نه در حدی که برای کاربران قابل توجه باشد. در واقع بیشترین مصرف باتری باید هنگام استفاده از آیفون اتفاق بیفتد.

کاربر دیگری می گوید که با بررسی آیفون ۱۶ پرو خود متوجه شده است که فعالیت های پس زمینه دیوانه وار در حال اجرا هستند. او می گوید در ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه باتری آیفونش ۱۱ درصد کاهش یافته است. یعنی در حالت استندبای از ۷۰ درصد به ۵۹ درصد رسیده است.

شکایات مشابهی در انجمن های دیگر از جمله Reddit مطرح شده است و به نظر می رسد هر روز در حال افزایش است. یکی از کاربران در Reddit می گوید: “من آیفون ۱۲ خود را به ۱۶ پرو ارتقا دادم.” فقط برای حل مشکلات باتری و اسپیکر. “آیفون ۱۶ باتری بهتر و عمر باتری بیشتری دارد، اما من دیده ام که در طول شب در حالت آماده به کار حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد تخلیه می شود.”

کاربر دیگری ادعا می کند که آزمایشی بین آیفون ۱۶ پرو و ​​۱۴ پرو انجام داده و از هر دو به یک شکل استفاده کرده است. در نهایت، عمر باتری آیفون ۱۶ پرو در عرض ۳۶ ساعت به ۵۸ درصد کاهش یافت. در حالی که آیفون ۱۴ پرو به ۸۵ درصد رسید.

تشخیص مشکلات تخلیه باتری دشوار است. زیرا عادات استفاده از آیفون در افراد مختلف و در طول روز متفاوت است. کاربران شاکی سعی کردند با خاموش کردن تبلیغات (حالت ۱۲۰ هرتز)، غیرفعال کردن نمایشگر همیشه روشن، خاموش کردن بازخوانی برنامه پس‌زمینه، حذف ویجت‌ها، خاموش کردن تلفن و تنظیم مجدد آیفون، مشکل را حل کنند. مشکل باتری بعضی ها با این روش ها حل شد; اما برای بسیاری از کاربران همچنان پابرجاست.

بر اساس گزارش ها، مشکل باتری برخی از کاربران با به روز رسانی به iOS 18.0.1 و نسخه بتا iOS 18.1 حل شد. اما به روز رسانی های جدید برای همه کار نمی کند.

دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی روی باتری تأثیر می گذارد. اما قطعا یک مشکل اساسی وجود دارد که اپل باید در آپدیت بعدی iOS 18 آن را برطرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا