ترندهای روز

کاربران همستر کامبت طعمه کلاهبرداران

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بازی تلگرامی همستر کمبت از زمان معرفی در ایران و بسیاری از کشورهای جهان با اقبال خوبی روبرو شده و کاربران زیادی پیدا کرده است. اکنون کاربران متعدد Hamster Kombat طعمه کلاهبرداران برای انجام حملات فیشینگ شده اند.

کلاهبردارانی که در کمین کاربران همستر کمبت هستند

طبق گزارشی از شرکت امنیتی کسپرسکی، اخیراً آن دسته از کاربران همستر کامبت که در این بازی تلگرامی رشد خوبی داشته اند، مورد حملات فیشینگ قرار گرفته اند و از تکنیک های فریبنده زیادی برای دسترسی به اطلاعات آنها استفاده شده است.

کاربران Hamster Combat طعمه کلاهبرداران می شوند

اولگا سویستونوا، یکی از کارشناسان امنیتی کسپرسکی که موفق به شناسایی این حملات فیشینگ شده است، می‌گوید که تیم او موفق به شناسایی یک سری از طرح‌های کلاهبرداری با هدف کاربران Hamster Combat شده است. در یکی از این طرح ها، کلاهبرداران لینک های فیشینگ را برای قربانیان خود ارسال می کنند و آنها را با وعده تبدیل سکه های درون بازی به روبل فریب می دهند.

به گفته این کارشناس امنیتی، حملات فیشینگ تنها زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که کاربران بر روی لینک های آلوده کلیک کنند و در نتیجه دسترسی لازم را به کلاهبرداران برای ورود به حساب تلگرام خود بدهند. Svestonova می گوید که در حال حاضر کاربران روسی قربانی این حملات فیشینگ هستند، اما ممکن است کلاهبرداران در کشورهای دیگر نیز از همین روش برای سرقت اطلاعات و دسترسی به حساب های بازیکنان Hamster Combat استفاده کنند.

کاربران Hamster Combat طعمه کلاهبرداران می شوند

البته تکنیک های دیگری نیز علیه کاربران همستر کامبت استفاده شده است که از آن جمله می توان به ارائه ایردراپ های جعلی اشاره کرد. Svistonova در این رابطه توضیح می دهد که در این روش ها کاربر ممکن است ناآگاهانه اطلاعات دسترسی به کیف پول خود را در اختیار کلاهبرداران قرار دهد.

لازم به ذکر است که بازی تلگرامی همستر کامبت در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین بازی های تلگرامی است و در عرض ۸۱ روز به تعداد شگفت انگیز ۲۳۹ میلیون کاربر رسیده است. تلگرام همچنین در گزارشی اعلام کرد که روزانه بین ۴ تا ۵ میلیون کاربر جدید به همستر کامبت می پیوندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا