بانک و بیمه

کارت‌های بانکی روسیه در آینده نزدیک در ایران قابل استفاده است

به گزارش افق میهن خبرگزاری تاس، آندری رودنکو روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه روسی مبنی بر اینکه کارت های میر چه زمانی در ایران قابل استفاده خواهند بود، این سخنان را بیان کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم هر چه سریعتر سیستم های پرداخت دو کشور یکپارچه شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: موضوع اتصال سیستم های پرداخت ملی ایران و روسیه در چارچوب سازوکار تخصصی کمیسیون بین دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی دوجانبه و همچنین در تماس های منظم بین دو کشور در حال پیگیری است. روسای بانک های مرکزی

تاس در ادامه نوشت: فروردین در سال ۱۴۰۳ وزارت خارجه ایران اعلام کرد که طرح پذیرش میر کارت در جمهوری اسلامی وارد فاز اجرایی شده است. در اوایل ماه مه ۱۴۰۱، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، گفت: “کشورها در حال مذاکره برای اتصال سیستم های پرداخت ملی هستند.”

بر اساس این گزارش، کارت‌های شبکه بانکی روسیه میر در حال حاضر در دوازده کشور از جمله بلاروس و کوبا پذیرفته می‌شوند، اگرچه عملکرد آنها در هشت کشور از این کشورها محدود است. بر اساس این گزارش، کشورهای مصر، موریس و میانمار قصد دارند کارت میر روسی را بپذیرند و ۶ کشور نیز تمایل خود را برای گفتگو درباره پذیرش میر کارت اعلام کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا