فرهنگ و هنر

کارت هر هیات محلی تهران ۸ میلیون تومان شارژ می‌شود/ برپایی نمایشگاه عطرسیب از فردا :: ایران تحلیل

نمایشگاه عطرسیب امسال برای بیست و دومین بار در تهران برگزار می شود و میدان مذهبی امام حسین (ع) از فردا ۲۳ تیرماه مانند سال های گذشته به مدت یک هفته میزبان هیئت های عزاداری است.

به گزارش ایران تحلیل، به گفته حمیدرضا خونوی معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه امسال با تغییر در ثبت نام هیئت ها، دریافت کارت حمایت و برنامه های ویژه نوجوانان برگزار می شود. نمایشگاه امسال با دو ویژگی تغییر در ثبت نام هیئت ها و دریافت کارت حمایت و همچنین برنامه های ویژه نوجوانان برگزار می شود و امسال نیز اقلام غذایی مانند گوشت و مرغ عرضه می شود و همچنین تجهیزات مراسم عزاداری و … تن پوش.

برپایی نمایشگاه عطرسیب از فردا

در سال های گذشته مشکلاتی وجود داشت که نمایندگان هیئت ها برای تکمیل ثبت نام مدتی در صف ایستادند. امسال سامانه ای در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعال شد که هیئت ها را در آن ثبت نام کردیم و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی تهران اعتبارسنجی شد. اطلاعات آن انجام شده است. پس از این مرحله از هیئت ها درخواست کردیم تا با ارسال پیامک مشخصات خود را در سامانه تکمیل کنند. سپس با همکاری بانک شهر کارت پشتیبانی برای آنها صادر شد. اعتبار مربوط به نمایشگاه امسال در کارت ها شارژ شده و از روز اول رایحه سیب قابل استفاده است. در نتیجه این اقدام امسال صف های طولانی نخواهیم داشت. الکترونیکی شدن فرآیند به ما کمک می کند تا در ارتباطات آینده دقیق تر و باوقارتر باشیم.
تابلوهای محلی و خانگی

هدف از برگزاری این مراسم این است که نه تنها شوراهای محلی، بلکه خانواده ها نیز بتوانند در یک مکان اقلام مورد نیاز برای تشریفات منزل خود را ببینند و انتخاب کنند. به همین دلیل فضایی برای استراحت خانواده ها در نظر گرفته شده است. در حسینیه میدان امام حسین از چایخانه تا مهدکودک امکاناتی داریم تا اعضای خانواده از آن استفاده کنند. در نمایشگاه امسال تعزیه خوانی، پرده خوانی، شعر خوانی و تسبیح توسط بزرگ ترها داریم و گروه های هنری و رسانه ای هم هستند که هیئت ها را در طراحی مراسم راهنمایی می کنند. همچنین گروه هایی برای مشاوره در خصوص ایمنی هیئت ها و بیمه آنها برای جلوگیری از مشکلات و حوادث احتمالی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا