ترندهای روز

کارت ویزیت استیو جابز با امضای شخصی او با قیمت ۱۸۱ هزار دلار فروخته شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

هنوز استیو جابز یکی از بزرگان دنیای فناوری است که پیروان این رشته ارادت خاصی به او دارند. بسیاری از یادداشت ها، نامه ها و سایر موارد به جا مانده از استیو جابز با قیمت های نجومی فروخته شده است. این بار کارت ویزیت جابز مربوط به سال ۸۳ با امضای شخصی او به قیمت ۱۸۱ هزار دلار فروخته شده است. در جریان این حراج، برخی از اقلام دیگر متعلق به جابز نیز به حراج گذاشته شد.

فروش اقلام مربوط به استیو جابز با قیمت بالا

استیو جابز، یکی از بنیانگذاران مشهور اپل، بیش از یک دهه پیش درگذشت. این اسطوره فقید اپل طرفداران زیادی دارد و به گفته خیلی ها اگر الان زنده بود قطعا دنیای تکنولوژی پیشرفت بیشتری می کرد. جابز آنقدر در میان طرفدارانش محبوب است که اقلام معمول او را با قیمت های گزاف خریداری می کنند.

جدیدترین نمونه برای این امر فروش کارت ویزیت با امضای جابز به قیمت باورنکردنی بیش از ۱۸۱ هزار دلار معادل تقریباً ۱۱ میلیارد تومان است. این رقم برای یک تکه کاغذ کوچک فراتر از تصور به نظر می رسد. حتی خود جابز هم فکر نمی کرد که این کارت ویزیت حدود ۴۰ سال پیش تا این حد ارزشمند شود. ظاهراً تنها شش کارت ویزیت با امضای استیو جابز در جهان احراز هویت شده است که این یکی از آنها بود. اقلام دیگری از جابز در این حراج وجود داشت.

یکی دیگر از کالاهای گران قیمت این حراج چک بانکی با امضای استیو جابز بود که به قیمت حدود ۱۷۶ هزار دلار فروخته شد. این چک متعلق به سال ۱۹۷۶ است. جالب اینجاست که چک مربوطه تقریبا دو هفته قبل از تاسیس رسمی اپل امضا شده است. آدرسی که روی این چک نوشته شده همان گاراژ معروفی است که اپل برای خلق افسانه خود در آن شکل گرفت.

بلیت سینما با امضای استیو جابز و نامه استخدامی زمانی که جابز مدیریت Next را بر عهده داشت از دیگر اقلام فروخته شده در این حراج بود. جابز علیرغم شهرتش برای امضا نکردن برای طرفدارانش، بلیت سینما را برای یکی از طرفدارانش امضا کرد. نامه استخدام بعدی نیز توسط جابز امضا شد تا یکی از متقاضیان با او در مورد افزایش حقوق مذاکره کند. اقلام دیگری از استیو جابز فقید در این حراج فروخته شده است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا