اخبار اقتصاد ایران

کارخانجات حتی نیمی از طلب چایکاران را هم پرداخت نکردند | 78 درصد سهم دولت پرداخت شد

رئیس سازمان چای پایان مهر از آخرین روز خرید تضمینی برگ سبز از چایکاران شمال کشور خبر داد و گفت: مطالبات چایکاران روزانه از سهم دولت پرداخت می شود و به دنبال وصول بدهی کارخانه ها نیز هستیم.

افق میهن، حبیب جهانساز در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۹ مهر آخرین روز خرید تضمینی برگ سبز چای است، چایکاران هر چه سریعتر نسبت به برداشت و تحویل برگ سبز چای خود اقدام کنند. .

وی با بیان اینکه از ابتدای خرید تضمینی برگ سبز چای در سال ۱۴۰۳ (اردیبهشت ماه) تا به امروز، ۱۲۳ هزار و ۶۳۲ تن برگ سبز به ارزش ۲۰۰۳ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است، گفت: از این میزان برگ سبز. از برگ سبز ۴۹ هزار و ۴۰۸ تن معادل ۴۰ درصد درجه یک و ۷۴ هزار و ۲۲۴ تن معادل ۶۰ درصد درجه دو خریداری شده است.

رئیس سازمان چای کشور از تولید ۲۷ هزار و ۸۱۷ تن چای خشک تا امروز خبر داد و اظهار داشت: یک هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران معادل ۵۵ درصد تاکنون پرداخت شده است.

جهانساز با اشاره به پرداخت ۷۸ درصد از سهم دولت معادل ۳۹۳ میلیارد تومان، یادآور شد: کارخانجات نیز موفق به پرداخت ۷۱۵ میلیارد تومان معادل ۴۷ درصد بدهی خود شده اند. این در حالی است که کارخانه ها برای ایجاد نقدینگی باید چای خشک تولیدی را به تدریج بفروشند.

وی هرگونه سفارش واردات چای را منوط به خرید چای داخلی دانست و افزود: با توجه به حذف ارز ترجیحی و نیمی از چای وارداتی سعی شده تراز تجاری به نفع تولید داخل متعادل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا