اخبار اقتصاد ایران

کارخانه فولاد خزر گیلان؛ ذوب ناکارآمدی مدیران شد | محل اشتغال 400 نفر تخته شد

بدهی ۴۸۰ میلیارد تومانی ذوب فولاد خزر به بانک های فعال در گیلان.

مجتمع ذوب آهن و فولاد خزر یکی از واحدهای عظیم تولیدی گیلان است که به دلیل بدهی های کلان به وزارت نیرو با وجود اشتغال ۴۰۰ کارگر و کارشناس تعطیل شد.

ایران تحلیل به نقل از فارس، صبح امروز جمعی از کارگران کارخانه ذوب آهن و فولاد خزر در اعتراض به وضعیت مدیریتی و تعطیلی کارخانه و همچنین شکست در مقابل استانداری گیلان تجمع کردند. حقوق و مزایای خود را به موقع پرداخت کنند.

کارخانه فولاد خزر با ۴۰۰ کارگر و ظرفیت تولید سالانه ۷۰۰ هزار تن شمش فولاد به دلیل بدهی های متعدد به بخش های مختلف از جمله برق، گاز و بدهی های بانکی تعطیل و فاقد فعالیت مستند و کارگران و متخصصان است. این کارخانه در بلاتکلیفی هستند. زندگي كردن.

یکی از کارگران شرکت ذوب آهن و فولاد خزر می گوید: نزدیک به یک سال است که کارگران و متخصصان این کارخانه با مشکل سوء مدیریت مواجه هستند و مدیران پروازی کارخانه ذوب آهن و فولاد خزر هیچ تخصصی ندارند. برای مدیریت این مجموعه تولیدی.”

کارگران کارخانه ذوب فولاد خزر می گویند تمامی پرسنل این مجتمع به تمامی تعهدات خود به دقت عمل کردند و به موقع در محل کار حاضر شدند و به تولید کارخانه کمک کردند.

یکی از گلایه های کارگران مجتمع تولیدی ذوب آهن و فولاد خزر عدم پرداخت به موقع حقوق است. آنها همچنین می گویند مدیران کارخانه هیچ توجهی به وضعیت معیشتی کارگران ندارند و در هنگام پرداخت حقوق آنها کمترین میزان حقوق را برای آنها در نظر می گیرند و اکنون سه ماه از آن گذشته است. آنها به همان میزان حقوق پرداخت نکرده اند.

چرخ صنعت با دستان کارگران و تصمیم مدیران می چرخد

مشکلات کارخانه ذوب آهن و فولاد خزر مربوط به یکی دو ماه گذشته نیست و به گفته کارگران این مجتمع تولیدی ۹ ماه است که آب، برق، گاز و تلفن این کارخانه به طور کامل قطع شده است. خاموش شد و کارخانه ذوب آهن فولاد خزر به کارخانه ای بی روح تبدیل شد. تعطیلات مواجه شد.

یکی دیگر از کارگران شرکت ذوب آهن فولاد خزر می گوید: مدیران و سهامداران این مجموعه به فکر کارگران نیستند و مسئول اجاره خانه، وضعیت معیشتی کارگران ما کیست؟ و چرا هیچ نهادی پاسخگوی مشکل ما نیست.»

تیمور پورحیدری مدیرکل صمت گیلان در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت، می گوید: کارخانه ذوب فولاد خزر به دلیل عدم تامین مالی مناسب، شرایط بازار و همچنین مشکلاتی مانند قطعی برق و گاز است که باعث شده است. ناشی از ۱۹ دی سال گذشته فعالیت تولیدی مختل شد و نیمه فعال بود».

یکی از مشکلات کارخانه‌ها و مجتمع‌های تولیدی عظیم گیلان، انتصاب مدیران پروازی در این کارخانه‌ها است و به گفته مسئولان این سازمان، مجتمع فولاد خزر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هر روز با تغییر مدیران مواجه شده است. چند سال.

آمدن و رفتن مدیران راه موفقیت فولاد کاسپین را بست

به گفته تیمور پورحیدری، کارخانه ذوب فولاد خزر ۲۳۰ بدهی انباشته به شرکت برق منطقه ای و پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شرکت گاز دارد. تولید به طور کامل متوقف شد و ۴۱۰ نفر بیکار شدند.

بدهی ۴۸۰ میلیارد تومانی ذوب فولاد خزر به بانک های فعال در گیلان.

اما این تنها بخشی از بدهی کارخانه ذوب آهن و فولاد خزر است و این شرکت ۱۱۵ میلیارد تومان به بانک ملی، ۸۰ میلیارد تومان به بانک شهر، ۱۵۵ میلیارد تومان به بانک پارسیان، ۴۰ میلیارد بدهی دارد. بدهی به بانک ملت و ۹۰ میلیارد تومان بدهی. تومان به بانک پاسارگاد بدهکار است.

مدیرعامل سازمان صمت گیلان می گوید: با استفاده از ظرفیت کارگروه رفع موانع تولید، اقدام به تقسیم، معوق و تعیین بدهی کارخانه ذوب آهن و فولاد خزر کردیم، اما به دلیل نامشخص بودن برنامه عملیاتی و نبود آن. با پاسخگویی سهامداران عمده تاکنون نتیجه مطلوب و موثر حاصل شده است.

عدم عزم مدیران کارخانه ذوب فولاد خزر برای احیای کارخانه!

به گفته پورحیدری، در راستای حمایت از واحد تولیدی و رفع مشکلات موجود، ۱۸ آذرماه سال گذشته، مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور تعیین تکلیف بدهی بانک های عامل و بهره مندی از شرایط ایجاد شده توسط بانک مرکزی (پرداخت ۷.۵ درصد) مانده بدهی با اقساط ۶ ماهه و اقساط ۵۴ ماهه صادر شد، اما به دلیل سوء مدیریت و نبود برنامه عملیاتی، اعلام شد. این واحد هیچ تلاشی برای احیای تولید و اشتغال نداشته است.

در نهایت ۴۰۰ نفر مشغول به کار شدند

سوء مدیریت سهامداران کارخانه ذوب فولاد خزر منجر به تعطیلی این مجتمع عظیم تولیدی شده و ادامه این روند در پایان سال خسارات جبران ناپذیری از نظر تولید و کارگری وارد کرده و اختلال در کار را به دنبال خواهد داشت. تولید فولاد گیلان مراجع نظارتی و قضایی وارد عمل شده و ضمن برخورد با هرگونه سوء مدیریت، وضعیت کارگران این کارخانه را سریعا مشخص کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا