اقتصاد جهان

کارکنان بوئینگ به اعتصاب خود ادامه دادند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، کارکنان شرکت بوئینگ آخرین پیشنهاد توافق جمعی را رد کردند و اعتصاب شش هفته ای خود را که غول هوافضای آمریکا را فلج کرده بود، تمدید کردند.

انجمن بین‌المللی ماشین‌کارها و کارگران هوافضا (IAM)، اتحادیه‌ای که نماینده ۳۳۰۰۰ کارگر بوئینگ در واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا است، روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) اعلام کرد که حدود ۶۴ درصد از کارگران با این اقدام مخالفت کرده‌اند. به قرارداد جدید

جان هولدن، رئیس اتحادیه ۷۵۱ IAM، پس از شمارش آرا گفت: “ما به اعتصاب خود ادامه خواهیم داد و آن را با صدای بلند و واضح بیان کرده ایم.”

آخرین پیشنهاد مقامات بوئینگ شامل افزایش ۳۵ درصدی طی یک قرارداد چهار ساله و بازگرداندن پاداش های تشویقی بود، اما برنامه بازنشستگی مورد نظر بسیاری از کارمندان را بازسازی نکرد.

اعضای اتحادیه از سپتامبر دست به اعتصاب زدند، زمانی که آنها پیشنهاد قبلی بوئینگ را مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی دستمزدها رد کردند.

کارگران بوئینگ در ابتدا خواهان افزایش ۴۰ درصدی شدند و گفتند که دستمزد آنها سال ها از تورم عقب مانده است و این شرکت میلیون ها دلار را برای پاداش های بی سابقه برای مدیران هزینه کرده است.

رهبران اتحادیه در بیانیه‌ای گفتند: «پس از ده سال فداکاری، ما هنوز زمان داریم تا اصلاح کنیم و امیدواریم این کار را از طریق از سرگیری سریع مذاکرات انجام دهیم.»

بر اساس این گزارش، اعتصاب کارکنان بوئینگ تولید مدل های پرفروش این شرکت یعنی ۷۳۷ مکس، ۷۶۷ و ۷۷۷ را متوقف کرده است.

بوئینگ روز چهارشنبه گزارش داد که در سه ماهه سوم ۶.۲ میلیارد دلار ضرر کرده است که عمدتاً به دلیل هزینه های مربوط به اعتصاب بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا