ترندهای روز

کارگردان ممنوع‌الکار برای ساخت فیلم، درخواست مجوز کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سازمان سینمایی در نخستین روزهای حضور وزیر جدید فرهنگ در راستای شفاف سازی، بار دیگر سامانه انتشار عمومی فهرست پروانه های سینمای صادر شده را باز کرد. سامانه ای که جدای از اعلام رفع توقیف چند فیلم، از ثبت نام سعید راوشیت کارگردانی که پیش از این توقیف شده بود برای دریافت پروانه ساخت فیلم جدید نیز خبر می دهد.

کارگردان ممنوع التصویر برای ساخت این فیلم مجوز درخواست کرد

در ماه‌های اخیر دسترسی رایگان به درخواست تهیه‌کنندگان و کارگردانان برای ساخت و نمایش فیلم در سایت سازمان سینمایی بسته شد و دسترسی به مدت کوتاهی امکان‌پذیر بود.

از آنجایی که مدیرعامل سازمان سینمایی پس از پیگیری های متعدد ایسنا و همچنین در مذاکرات رسمی از پیگیری و حل این موضوع خبر داده بود، اکنون در روزهای آغاز چرخه مدیریت جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد ارشاد اسلامی، بخش مجوز ساخت و نمایش سایت سازمان. فیلمبرداری در دسترس قرار گرفته است و اطلاعات درخواست ها تا دهه ۹۰ قابل مشاهده است، اگرچه مجوزهای صادر شده در همه سال ها کامل نیست.

بر اساس این اطلاعات، در دو ماه مرداد و شهریور بیش از ۹۰ پروانه فیلم سینمایی و غیرسینمایی در سال جاری صادر شده است که بسیاری از آنها برای اسامی ناآشنا است.

از جمله نام های معروف می توان به فریدون جیرانی برای فیلم «اسم من مینا»، ابراهیم ایرج زاد به تهیه کنندگی علی اوجی برای فیلم «شوهر ستاره ای»، احمد بهرامی برای فیلم «بالا ده» به تهیه کنندگی پیمان معادی، امید شمس برای «زوزه» اشاره کرد. “. تهیه کنندگی حامد حسینی، کاوه سجادی حسینی برای «نقطه کور»، سعید ملکان برای «حکیم» به نویسندگی محمدرضا گهری، مسعود اطیابی برای «قدت» به تهیه کنندگی محمدحسین شایسته، حسین مهکام برای «تعطیلات» به کارگردانی عادل معصومی، هاتف. علیمردانی برای «کاج پیله»، محمدحسین فرحبخش برای «داماد فراری» را می توان نام برد.

همچنین سهیل موفق ساخت فیلمی به نام «مذاکره بس است» به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان پروانه را بر عهده گرفته است.

در بخش پروانه نمایش نیز می توان به فیلم های توقیفی «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، «غیبت موج» به کارگردانی عباس رافعی و همچنین فیلم های «بیتار» ساخته جمیل رستمی و «پارتی از کارائیب» اشاره کرد. به تهیه کنندگی شهرام گیل آبادی.

علاوه بر اینها در قسمت پروانه ساخت سعید راوشی برای ساخت فیلم «ذن و بچا» به تهیه کنندگی جمال ساداتیان درخواست پروانه ساخت داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا