ورزشی

کار علی پروین شرم‌آور بود/ اعتماد مردم به آمبولانس‌ها خدشه‌دار می‌شود/ میعادفر: برخورد قانونی می‌کنیم

پایان بازی های لیگ برتر فوتبال ایران عصر شنبه گذشته مصادف شد با جشن قهرمانی پرسپولیس. در حاشیه جشن قهرمانی فیلمی منتشر شد که با عنوان عجیب «کار جالب علی پروین» در رسانه ها بازتاب داشت.

کار جالب علی پروین فوتبالیست پیشکسوت تیم پرسپولیس نه تنها جالب بود، بلکه غیرقانونی و شرم آور بود، استفاده از خودروی آمبولانس برای رفت و آمد در سطح شهر.

آن طور که برخی رسانه ها نوشته اند، به نظر می رسد این آمبولانس شخصی و متعلق به باشگاه پرسپولیس بوده است، اما با این فرض هم چنین اقدامی نه تنها غیرقانونی، بلکه غیراخلاقی و مخرب است. سال‌هاست که تلاش می‌شود مردم را از اهمیت راه دادن به خودروهای اورژانس آگاه کند. آنها را بگیرید و ازدحام نکنید و مسیر تردد این خودروها را مسدود نکنید.

پیش از این اخباری مبنی بر تردد برخی افراد تاثیرگذار از طریق آمبولانس در رسانه ها منتشر شده بود که اکنون با انتشار فیلم شفاف علی پروین و همراهانش این باور تقویت شده است که آمبولانس تنها در اختیار بیماران نیست.

رئیس سازمان اورژانس کشور با تایید این خبر به خبرآنلاین گفت: آمبولانسی که علی پروین و محمود خوردبین را منتقل کرد متعلق به یک آمبولانس شخصی بوده و این نیز غیرقانونی بوده و قطعا با آنها طبق قانون برخورد خواهد شد.

جعفر میادفر تاکید می کند: این روزها درگیر مراسم رحلت امام و بزرگداشت پانزدهم است. خرداد هستیم اما اقدامات قانونی را انجام می دهیم و در اولین فرصت با این شرکت آمبولانس خصوصی برخورد می کنیم و نتیجه را به رسانه ها اعلام می کنیم.

همچنین رئیس اورژانس تهران نیز در پاسخ به این موضوع گفته است: در خصوص تخلفات مربوط به آمبولانس‌های خصوصی طبق دستوری که از بالاترین مقام وزارتخانه در خصوص ساماندهی آمبولانس‌های غیر ۱۱۵ دریافت کرده‌ایم عمل می‌کنیم. بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲

محمد اسماعیل توکلی به رکنا می گوید: همکاران ما در بخش نظارت بر آمبولانس های غیر ۱۱۵ به صورت شبانه روزی در تمامی معابر و مراکز آمبولانس خصوصی و شرکت های تابعه و هر مکان غیردولتی که از آمبولانس استفاده می کنند حضور خواهند داشت و نیازهای ما را ارزیابی می کنند. به طوری که مرکز آنها را رعایت کرده است. هر مرکزی که دستورالعمل های ما را نقض کند برای لغو مجوز به مراجع ذیصلاح ارجاع داده می شود. عمده شکایت از آمبولانس های شخصی مبالغ دریافتی است که هموطنان می توانند این شکایت را در سامانه ۱۹۰ ثبت کنند و به طور جدی به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد. لازم به ذکر است اقلامی که هزینه اضافی اخذ شده است بیشتر به مردم بازگردانده شده است.

سابقه بد آمبولانس های خصوصی

قبل از حادثه پلاسکو خبری از اعتماد برخی از مردم به آمبولانس ها نبود. برخی به آژیرها توجهی نکردند و همه را بازی آمبولانس های خالی برای عبور از ترافیک دانستند. اما حادثه پلاسکو باور برخی افراد را نسبت به خودروهای اورژانسی تغییر داد. با شنیدن صدای آمبولانس دیگر حواسشان پرت نمی شود.

در سال ۲۰۱۸، علی عبدالعلی، استاد دانشگاه در گفت وگو با ایسنا گفت: برخی از معلمان خصوصی با آمبولانس تردد می کنند، این معلمان کنکور هزینه آمبولانس شخصی را می پردازند تا از کلاس اول از طریق خط ویژه آنها را به کلاس بعدی برسانند. برخی دیگر بر این عقیده بودند که نه تنها معلمان کنکور بلکه افراد ثروتمند دیگری مانند بازاریان و افراد مشهور نیز از آمبولانس های شخصی برای تردد در سطح شهر استفاده می کنند. در آن زمان خبرآنلاین در گزارشی در این باره نوشت: یکی از شرکت های آمبولانس خصوصی می گوید: : نرخ هر سفر ۲۵۰ هزار تومان و توقف ۶۰ هزار تومان در ساعت، مسافر مریض باشد یا رئیس شرکت فرقی نمی کند!

حمل و نقل افراد مشهور با آمبولانس

انتقال شخصیت ها و چهره ها با آمبولانس پیش از این خبرها بود، در سال ۱۳۸۸ برخی رسانه ها مصاحبه ای را به نقل از رئیس مرکز اورژانس تهران منتشر کردند که در آن این مقام مسئول مدعی استفاده برخی مسئولان از آمبولانس های خصوصی شده بود.

این خبر بلافاصله تکذیب شد و روابط عمومی مرکز اورژانس تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: خبر منتشر شده از سوی رئیس مرکز اورژانس تهران مبنی بر استفاده شخصی برخی از مسئولان از آمبولانس های بخش خصوصی توسط برخی رسانه ها تکذیب می شود. هیچ تخلفی از سوی آمبولانس های خصوصی در تهران صورت نگرفته است و تنها یک مورد در سال گذشته رخ داد که بلافاصله مجوز آن آمبولانس خصوصی باطل شد.

کار علی پروین شرم آور بود

رئیس وقت مرکز اورژانس تهران در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارشی مبنی بر استفاده شخصی از آمبولانس های اورژانس توسط برخی مسئولان گزارش شده است، گفت: در اورژانس دولتی هرگز چنین اتفاقی نمی افتد. چون از تماس ارباب رجوع تا پایان اورژانس همه فعالیت ها رصد می شود اما در بخش خصوصی چنین موردی داشتیم که بلافاصله با شرکت مربوطه برخورد شد و مجوز آنها باطل شد.

حال باید منتظر اطلاع رسانی رئیس اورژانس کشور با این آمبولانس شخصی باشیم که البته هنوز علی پروین یا باشگاه پرسپولیس واکنشی نشان نداده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا