اخبار بورس

کاسب وحشت، سهامداران را مبتلا به یک پدیده روانی دانست!

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامامروز شرایط بازار سرمایه اسفبار شده و هر روز سهامداران با زیان بیشتری بازار را ترک می کنند. در این شرایط برخی برای جذب مخاطب و افزایش فالوور از موقعیت سوء استفاده می کنند و با توئیت ها و استوری های جنجالی سعی در جلب توجه دارند.

متأسفانه سیامک قاسمی که در شبکه های مجازی فالوور دارد و برای جذب مخاطب روی زمین و زمان می دود، دیروز در توئیتی متأسفانه به سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه توهین کرد و باعث رنجش شد. سندرم استکهلم او می دانست!

او در این توییت نوشت:

هر کسی که هنوز در بازار سهام است، سندرم “استکهلم” دارد!

سندرم استکهلم این یک پدیده روانی است که در آن گروگان احساس همدلی، همدردی و وفاداری نسبت به گروگان گیر ایجاد می کند و گاهی این احساس وفاداری تا آنجا پیش می رود که از فردی که جان، مال و آزادی او را تهدید کرده است دفاع می کند. و با اراده و آرزو خود را به او می سپارد. او این کار را انجام می دهد.

سیامک قاسمی کیست؟

سیامک قاسمی ۱۹ اردیبهشت وی در سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو کارمند شرکت مخابرات بودند. قاسمی در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی برق و مخابرات در مقطع کارشناسی تحصیل کرد و همین رشته را در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت ایران ادامه داد.

قاسمی در سال ۱۳۸۷ در سن ۲۹ سالگی در رشته MBA در سازمان مدیریت صنعتی تحصیل کرد و در سال ۱۳۹۲ در همان سازمان مدیریت صنعتی ایران در مقطع DBA یا دکتری مدیریت بازرگانی ادامه تحصیل داد.

لقبی که اقتصاد دهه ۹۰ به او داده است!

رسانه اقتصادی نود سال گذشته در چند کلیپ به بررسی استراتژی سیامک قاسمی پرداخت و لقب «تروریست» را به او داد. اقتصادی دهه ۱۹۹۰ وی در این کلیپ که در ادامه مشاهده می کنید اعلام کرد:

سیامک قاسمی او یکی از افرادی است که در سال گذشته به دلیل انتقادهای کنایه آمیز و گشت و گذار در اخبار منفی اقتصادی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. او با انتشار توئیت های وحشتناکی در مورد وضعیت کشور بر موج ناآرامی ها سوار شد.

در ادامه این کلیپ آمده است:

او در رشته مهندسی و مدیریت بازرگانی تحصیل کرد او هیچ تخصص در اقتصاد کلان ندارد او با بهره گیری از فضای نابسامان اجتماعی و اقتصادی، خود را به عنوان یک کارشناس اقتصادی قرار داد و زمینه کسب درآمد از مخاطب را فراهم کرد.

قاسمی برای یک ساعت مشاوره ۱۵ میلیون تومان هزینه می گیرد که ۶۰ برابر هزینه ویزیت جراح متخصص است! عضویت در کانال تلگرام خصوصی او نیز ماهیانه ۵ میلیون تومان هزینه دارد و جالب اینکه قاسمی هیچ تضمینی در مورد موثر بودن نتیجه مشاوره های خود نمی دهد!

تروریست، با درآمد معاف از مالیات ۴۰ میلیارد تومان!

در کلیپی دیگر که در زیر مشاهده می کنید درآمد سالانه سیامک قاسمی حدودا ۴۰ میلیارد تومان او سال گذشته برآورد و اعلام کرد که به دلیل معرفی فعالیتش به عنوان یک شرکت آموزشی از پرداخت مالیات معاف است!

با توجه به کلیپ های منتشر شده توسط نود اخمانی، به نظر می رسد که بیش از سندرم استکهلم فردی که از این امر منتفع می شود خود سیامک قاسمی است که بدون هیچ تخصصی در حوزه اقتصاد کلان سعی در اخاذی و بزرگنمایی مشکلات دارد تا علاوه بر جذب مخاطب، درآمد کلانی معاف از مالیات به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا