اخبار اقتصاد ایران

کالاهای قاچاق در گیلان به حراج خرده‌فروشی گذاشته می‌شود

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال گیلان اعلام کرد؛

به گفته مدیرکل تملک و فروش اموال گیلان، کالاهای قاچاق کشف شده در اختیار سازمان اموال املاک قرار می گیرد و سپس به مزایده خرده فروشی گذاشته می شود.

ایران تحلیل، احمدرضا مقری مدیرکل جمع آوری و فروش اموال گیلان شامگاه دوشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هدف از این مدیریت این است که اجناس به دست مردم برسد، اظهار داشت: این اداره کل در حال انجام است. در اختیار این سازمان قرار می گیرد و رسالت و وظیفه این سازمان برگزاری مزایده های مختلف عمده فروشی و خرده فروشی برای تحویل مستقیم کالا به مردم است.

وی با بیان اینکه مالکیت اموال در ۲ اداره تعیین و تعیین تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق فعالیت می کند، گفت: تعداد پرونده های متروکه در گمرک ۸۶ مورد بوده که از این تعداد ۲۵ مورد مربوط به گمرک آستارا است.

مقری با بیان اینکه از این تعداد ۳۸ مورد مربوط به گمرک انزلی است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۸ مورد مربوط به سال های ۹۷ تا ۱۴۰۱ و ۲۰ مورد مربوط به سال ۱۴۰۲ است و از این تعداد ۲۳ مورد مربوط به گمرک حسن رود است. وی گفت: ۱۷ مورد مربوط به سال های گذشته از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ و ۶ مورد مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال گیلان با بیان اینکه در دوره یک مهر ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ تعداد کل پرونده های موجود سالانه ۲۰۴ مورد بوده است، خاطرنشان کرد: ۱۵۸ پرونده با وزن تقریبی پنج هزار و ۲۳۰ تن تعیین و تکلیف شد و تعداد ۵۳ خودروی واریز شده در گمرکات مذکور تعیین و تکلیف شد.

مقری با بیان اینکه تعداد کل پرونده های تعیین شده از تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ هزار و ۹۳۱ پرونده تشکیل شد، وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۱۰۱ پرونده تشکیل، ۶۴۰ فقره فروخته، ۷۱۴ فقره منسوخ، ۹۸ فقره برگشتی، ۴۴۸ فقره تبرئه و ۳۱ پرونده نیز تحویل داده شد.

وی در دوره اول تمامی موارد محوله را اضافه کرد مهر ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند وی در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲ هزار و ۴۸۵ فقره پرونده را نام برد و گفت: تشکیل دو هزار و ۸۴۰ فقره، فروش ۳۷ هزار پرونده، ابطال یک هزار و ۱۲۶ فقره، اعاده ۳۲ فقره، تبرئه ۲۳۹ فقره و ۵۱ پرونده نیز تحویل داده شد. .

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی گیلان با اشاره به درصد فروش این دفتر نسبت به ۱۷ ماه سال قبل، اظهار داشت: درصد فروش از یکم. مهر ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه ۱۷ ماهه سال قبل ۸۱۱ درصد بوده است.

مغری با بیان اینکه مبلغ فروش اموال غیرمنقول در سال ۱۴۰۱ صفر ریال بوده است، افزود: مبلغ فروش اموال غیرمنقول در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۱ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده است.

احمدرضا مقری با بیان اینکه کالاهای قاچاق در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می گیرد و سپس به مزایده خرده فروشی گذاشته می شود، گفت: بسیاری از کالاها معدوم می شوند به عنوان مثال ۹۰ درصد مواد غذایی جزو تخریب ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شرکت در مزایده این سازمان قانون منع مداخله ندارد، گفت: همه مردم حتی کارکنان این سازمان می توانند در این مزایده ها شرکت کنند زیرا در سامانه الکترونیکی دولت با شرایط یکسان برگزار می شود.

مقری با اشاره به اینکه تاکنون سه حراج خرده فروشی برگزار شده است، افزود: ۲ حراج در سال گذشته و یک مزایده امسال در آستانه سال جدید، نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار می شود. گیلان خواهد آمد.

وی با بیان اینکه ستاد الکترونیکی دولت مانند حراجی نیست که باید در آن ژتون داشته باشید، تصریح کرد: در این مزایده می توانید از طریق تلفن همراه نیز در خرده فروشی ها شرکت کنید چرا که کالاهای خرده فروشی به فروش می رسد و حراج می شود و این خرید انجام می شود. از طریق تلفن همراه نیز امکان پذیر است. است.

اداره کل جمع آوری و فروش اموال استان گیلان با اذعان به اینکه در ابتدای فعالیت خود در رتبه ۲۸ کشور قرار گرفت، گفت: امروز با فعالیت ها و پیگیری های انجام شده در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ در اموال منقول توانستیم رتبه دهم کشور را کسب کنیم. بدست آوردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا