خودرو

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و کلوپ اتومبیلرانی ارمنستان قرارداد همکاری امضا کردند


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری و اتومبیلرانی، این قرارداد سه جانبه شب گذشته بیست و چهارم به امضا رسید. مرداد ۱۴۰۳ در مراسمی با حضور مهدی سبحانی سفیر ایران در ارمنستان، محمدحسین صوفی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مرکز جهانگردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران، آرسن مانوکیان رئیس هیئت مدیره باشگاه اتومبیل رانی ارمنستان به امضا رسید. و سعید دلشاد مدیرعامل شرکت آمود سیر فرتاک.

مهدی سبحانی در این مراسم با اشاره به اهمیت توسعه روابط فرهنگی و توسعه همکاری های دو کشور، گردشگری را مهم ترین موضوع همکاری ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این صنعت می تواند سهم مهمی در رونق اقتصادی و ارتباطات دو کشور داشته باشد. ملت ها و مردم هر دو کشور کمک می کنند.

سفیر ایران در ارمنستان از تلاش ها و اقدامات مرکز ایرانگردی و اتومبیلرانی و فدراسیون اتومبیلرانی جمهوری ارمنستان برای تسهیل سفر ارامنه به ایران با خودروهای شخصی قدردانی کرد.

سبحانی همچنین به سابقه عضویت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران در سازمان های بین المللی اشاره کرد و از باشگاه اتومبیلرانی ارمنستان برای استفاده از این ظرفیت ویژه دعوت کرد.

پس از امضای این قرارداد، شهروندان ارمنستانی که مایل به سفر به کشورمان و یا سایر کشورها هستند، می توانند از طریق خدمات مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، گذرنامه دو گذره یا دفترچه گمرک خودروی خود را دریافت کنند.

محمدحسین صوفی در این مراسم بر توسعه همکاری های مشترک در زمینه تسهیل و تسریع تردد گردشگران و مسافران دو کشور تاکید کرد و امضای این قرارداد را گامی سازنده و نخستین برای همکاری و تعامل گردشگری دانست. و بخش های اقتصادی بین ایران و ارمنستان.

صوفی ضمن بیان برخی از ظرفیت ها و توانمندی های مرکز ایرانگردی و اتومبیلرانی و همچنین نقش موثر این نهاد ریشه دار ایرانی در مجامع بین المللی و جهانی، آمادگی این مرکز را برای ارائه خدمات و همکاری همه جانبه در حوزه خودرو و گردشگری اعلام کرد. در کشورهای همسایه

تسهیل و تسریع تردد خودروهای ارمنی به ایران، حمایت از توسعه گردشگری و ورود گردشگران خارجی به کشورمان و تقویت ارتباط گردشگری و حمل و نقل با کشورهای همسایه از جمله اهداف کلیدی امضای قرارداد صدور دو کارت عبور خودروهای اتباع ارمنستان بین مرکز ایرانگردی و اتومبیلرانی، باشگاه اتومبیلرانی ارمنستان و شرکت آمود سیر فرتاک.

در این مراسم، هوریوش عسکری، مدیر صدور اسناد و مدارک بین المللی، یاور محمودی ملکی، مدیر امور حقوقی و مجامع و مهدی علمدار، مدیر امور بین الملل انجمن جهانگردی و اتومبیلرانی ایران، مدیرعامل انجمن را همراهی می کردند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا