خودرو

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خودروهای زائران کشورهای همسایه را به پلاک ترانزیت موقت مجهز می‌کند


آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری و خودرو؛ طرح تسهیل تردد اتباع افغانستان، پاکستان و عراق با وسایل نقلیه زمینی با توجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی و افزایش سفرهای زمینی به مقاصد زیارتی از سوی مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی آغاز شد و تا پایان ادامه دارد. شهریور ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

پس از مصوبات ستاد اربعین و تاکید بر لزوم نظارت و رهگیری ناوگان خارجی فاقد پلاک استاندارد قابل خواندن توسط دوربین های خیابانی و همچنین بررسی های مختلف، مسئولیت تجهیز خودروهای زائران خارجی به خودروهای موقت بین المللی بر عهده گرفت. انتقال پلاک مرکز گردشگری و اتومبیلرانی و همچنین اقدامات لازم برای طراحی و ایجاد زیرساخت ها در اولویت قرار گرفت.

این طرح با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا و وزارت راه و شهرسازی برای نصب تابلوهای موقت عبوری و جلوگیری از تردد خودروهای زائران کشورهای همسایه در گذرگاه های مرزی ایران در حال اجراست.

در همین راستا نمایندگان و کارشناسان مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی در پایانه مرزی مهران در استان ایلام (مرز ایران و عراق)، گذرگاه مرزی میرجاوه و ریمدان در سیستان و در استان بلوچستان (مرز ایران و پاکستان) سخنرانی کردند. همچنین در گذرگاه مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی (مرز ایران و افغانستان) برای تردد خودروهای مسافربری در داخل ایران پلاک موقت ترانزیت صادر می کند.

یکی از اهداف اصلی در اجرای این طرح تسریع و تسهیل در تردد زائران و عزاداران حسینی، کاهش زمان انتظار در ورودی مرز، امکان خواندن پلاک خودروها توسط دوربین های خیابانی، شناسایی و ردیابی خودروهای سواری شهر است. زائران خارجی در کشورمان، کمک به جابجایی زائران و کمک به گردشگران خارجی برای ورود به ایران را نیز برشمرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا