بانک و بیمه

کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری طی سه سال اخیر

به گزارش ایران تحلیل، علی حسین رعیتی فرد در نشست تشریح عملکرد وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی در سه سال دولت سیزدهم اظهار داشت: حوزه روابط صنعتی تنظیم کننده روابط بین کارمندان و کارفرمایان است. به گونه ای که ضلع سوم مکمل و هموار عرصه کار باشد و تولید کشور محسوب شود. یکی از موضوعات مهم در حوزه روابط صنعتی، سه جانبه گرایی است و ما به اصل سه جانبه گرایی معتقدیم که در تصمیم گیری باید نظر شرکای اجتماعی خود را جویا شویم.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار بنگاه اجتماعی در اداره کشور افزود: حوزه اصلی سه جانبه گرایی شورای عالی کار است که هر سال در مورد حقوق و سپس در حوزه تامین و حراست تصمیم گیری می کند. کارگران و نظام حقوقی که با مراجع حل اختلاف کار در حوزه کارمندان و کارفرمایان سروکار دارد.

معاون روابط صنعتی وزیر کشور همچنین اجرای طرح طبقه بندی مشاغل را از دیگر حوزه های مرتبط با روابط صنعتی عنوان کرد و گفت: این طرح برای ایجاد عدالت دستمزد در کارگاه های بالای ۵۰ نفر اجرا و اجرا می شود تا تمامی کارگران بر اساس میزان نیروی کار خود بر اساس میزان نیروی کار خود انجام دهند. مهارت ها و توانایی هایی که آنها از عادلانه بودن دستمزد بهره می برند.

رعيتي فرد در عين حال از كاهش مشمولان بيمه بيكاري در دولت سيزدهم خبر داد و گفت: در ابتداي دولت مردمي و در دوران كرونا تعداد مشمولان بيمه بيكاري ۲۴۰ هزار نفر بود كه به ۱۵۸ هزار نفر رسيد در پایان سال گذشته، افرادی که آن را دریافت کردند، توانستند آموزش های لازم را طی کنند و به کار خود بازگشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا