اخبار اقتصاد ایران

کاهش تعرفه خودروهای وارداتی ۲۰۰۰ سی‌سی به بالا+ جزییات

به منظور کاهش تعرفه ها و تشویق واردات وارد کننده.

پس از مبارزه تعرفه در خودرو وارد شده و دادگاه عدالت اداری متوقف شده بود که آئین نامه را متوقف کند ، دولت با قطعنامه جدید تعرفه های اتومبیل های بالاتر از ۵ سی سی را کاهش داد. تصمیمی که هم می تواند قیمت ها را بالا ببرد و هم موضوعات جدیدی را بین گمرک ، گمرک و واردکنندگان باز کند.

با توجه به پایگاه داده Diarmirza خرداد ماه بود که دولت با واردات واردات خودرو ، مدیر اجرایی را اعلام کرد. توسط -لاو ، که پس از سه ماه انتظار ، با هدف تنظیم واردات در سال ۲ و مشخص کردن چارچوب های فنی ، ارز و تعرفه مشخص شد.

طبق گفته های BY -LAW ، تعرفه های جدید ، وسایل نقلیه بنزینی وارداتی با تعرفه ۲ ٪ تا ۵ ٪ تعیین شده است. در حالی که اتومبیل های هیبریدی و برقی در معرض تعرفه بین ۲ تا ۵ درصد قرار دارند.

اقدام دولت برای کاهش تعرفه ها و تشویق واردات خودروهای تمیزتر.

پس از آن تیر ماه ، مدیر کل دفتر تنظیم مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران ، با اشاره به آخرین وضعیت مقررات واردات خودرو ، اعلام تعرفه واردات خودرو به گمرک را اعلام کرد.

بر اساس این آخرین نسخه از کد واردات خودرو که توسط کابینت تأیید شده است ، که در روزهای آخر تیر در این ماه ، آداب و رسوم کشور برای اجرای آن مطلع شد ، ما شاهد تغییراتی در ساختار تعرفه بودیم. تغییر در کارشناسان بازار خودرو. اول ، برای جبران کاهش درآمدهای دولت از سایت واردات و دوم ، از پرش قیمت خودروهای وارداتی زیر ۵ سی سی به دلیل از بین بردن نرخ ارز ترجیحی جلوگیری می کند.

این سیاست جدید با واکنش منفی برخی از خودروسازان و قطعات داخلی همراه بوده است. فعالانی که انتظار داشتند دولت در حمایت از تولید داخلی صنعت ملی را به صنعت ملی بدهد ، نه واردات.

حدود دو هفته از اواسط بود – مرداد ماه ، شکایتی در دادگاه دادگستری اداری تشکیل شد که با نقض قانون بودجه اجرا شد و صریحاً بیان شد که تعرفه واردات خودرو ۲ ٪ تعیین شده است. شاکی خواستار ابطال کامل خطوط تعرفه و متوقف شد و این پرونده به هیئت تخصصی صنعت و تجارت ارجاع شد.

بر این اساس ، دادگاه عدالت اداری در تاریخ ۱ مرداد ۱۳۹۴ با صدور دستور موقت ، اجرای کد متوقف شد و تأکید کرد که تعرفه واردات خودرو باید براساس قانون بودجه ۲ ٪ برای تصمیم گیری نهایی اجرا شود.

این دستور موقت دوباره منجر به عدم اطمینان در بازار خودرو و واردات شد. بسیاری از واردکنندگان نتوانستند سفارشات جدید را ثبت کنند و اتومبیل های وارداتی مشمول تعرفه های قبلی هزینه های ناگهانی را افزایش داده اند.

در پی این کشمشها ، در حالی که آداب و رسوم همچنان به محاسبه عوارض خودروهای وارداتی در تعرفه های سال گذشته ادامه می داد ، وزیر Semitic در نامه ای صریح به معاون رئیس جمهور معاون رئیس جمهور ، این رویه را خلاف تصویب دولت خواند و دستور تحمیل تعرفه ها را صادر کرد.

وزیر SEMIT همچنین هشدار داد که ادامه رویه فعلی گمرک باعث افزایش قیمت خودروهای اقتصادی می شود. علاوه بر این ، اتومبیل های وارد شده به ارز باید با سال ۲ پاک شوند ، نه یک ریال دیگر.

کاهش تعرفه های واردات ۵ سی سی

پس از همه مسائل ، کابینه وزیران قطعنامه جدیدی صادر کرده اند ، که امروز (سه شنبه ۹ ژوئیه) توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت معدن و تجارت ، وزارت امور اقتصادی و دارایی ، وزارت امور خارجه ، وزارت امور خارجه ، سازمان بودجه و بودجه دولتی ، بانک مرکزی ایران ، بانک ملی ایران.

براساس این اعلامیه ، کابینه جلسه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و معاون رئیس جمهور امور حقوقی را در جلسه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و معاون رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

آیین نامه اجرایی ماده (۱) ماده ۱ قانون بودجه سال ۲ کشور ، منوط به فرمان شماره ۱ ، مورخ ۱/۴/۱۱ ، به شرح زیر اصلاح می شود:

(۲) بخش (۱) ماده (۱) حذف می شود.

توجه (۱) ماده (۱) به شرح زیر اصلاح می شود:

توجه ۱- به منظور رعایت ترتیبات مندرج در بند (۱) قانون از نظر تعیین تعرفه و همچنین اطمینان از منابع مالی ارائه شده توسط قانون ، حقوق ورود انواع اتومبیل های مسافربری به شرح زیر تعیین می شود:

جدول قبلی که اکنون از این اصلاح شده است پیوند قابل مشاهده

بر اساس تغییرات و اصلاحات ، تعرفه برای اتومبیل های ۱ تا ۲ سی سی ، ۱ تا ۲ اتومبیل سی سی و وسایل نقلیه موتوری بیش از ۲ سی سی در معرض کاهش تعرفه قرار گرفته است.

در ماده (۱) کلمه “ترخیص” به عنوان شماره گذاری اصلاح می شود.

در ماده (۱) عبارت “به جز وسایل نقلیه مشمول بند (ج) قانون” پس از عبارت “اتومبیل های برقی ترکیبی” اضافه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا