اخبار بورس

کاهش تقاضا در چین همچنان تأثیرگذار است

ثبات قیمت نفت پس از آتش بس در خاورمیانه؛

قیمت نفت برنت برای تحویل در دسامبر با ۲۰ سنت یا ۰.۲۷ درصد کاهش به ۷۴.۰۹ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۸۵۵ GMT رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در نوامبر نیز با ۲۰ سنت کاهش به ۷۰.۳۶ دلار در هر بشکه رسید. این آخرین روز معاملاتی این قرارداد به عنوان قرارداد اصلی ماه بود.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت در روز سه‌شنبه با از سرگیری تلاش‌های دیپلمات ارشد آمریکایی برای ترویج آتش‌بس در خاورمیانه و کاهش رشد تقاضا در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، در حدود ۷۴ دلار در هر بشکه ثابت ماند.

قیمت نفت برنت برای تحویل در دسامبر با ۲۰ سنت یا ۰.۲۷ درصد کاهش به ۷۴.۰۹ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۸۵۵ GMT رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در نوامبر نیز با ۲۰ سنت کاهش به ۷۰ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. این آخرین روز معاملاتی این قرارداد به عنوان قرارداد اصلی ماه بود. نفت خام فعال تر وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در دسامبر که به زودی قرارداد اصلی ماه خواهد بود، با ۲۲ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۶۹.۸۲ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت در روز دوشنبه حدود ۲ درصد افزایش یافتند و بخشی از کاهش بیش از ۷ درصدی هفته گذشته را جبران کرد، زیرا درگیری ها در خاورمیانه ادامه دارد و نگرانی بازار در مورد واکنش احتمالی اسرائیل علیه ایران که می تواند بر عرضه نفت تأثیر بگذارد، افزایش می یابد. .

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه وارد اسرائیل شد. اولین هدف او در سفر به خاورمیانه تلاش برای احیای مذاکرات برای پایان دادن به جنگ غزه و کاهش درگیری در لبنان بود.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در Rakuten Securities گفت: قیمت نفت خام در واکنش به اخبار متناقض از خاورمیانه در نوسان است زیرا وضعیت بین تشدید و کاهش تنش ها در نوسان است.

وی افزود که بازار همچنان در حال ارزیابی تاثیر اقدامات محرک پکن و بهبود فعالیت های اقتصادی ایالات متحده است، اما به دلیل عدم اطمینان مداوم در مورد چشم انداز کلی اقتصاد جهانی، احتمالاً سودها محدود باقی خواهد ماند. داده‌های روز جمعه نشان داد که اقتصاد چین در سه ماهه سوم با کمترین سرعت خود از آغاز سال ۲۰۲۳ رشد کرد و نگرانی‌ها را در مورد تقاضای نفت افزایش داد.

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی روز دوشنبه گفت انتظار می‌رود با وجود اقدامات محرک اخیر پکن، رشد تقاضای نفت چین تا سال ۲۰۲۵ ضعیف باقی بماند، زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان ناوگان خودروهای خود را برق می‌بخشد و رشد کندتری دارد.

رئیس این غول نفتی دولتی روز دوشنبه گفت، با این حال، آرامکو سعودی نسبت به تقاضای نفت چین «نسبتاً خوش بینانه» است، به ویژه با توجه به بسته های محرک دولت برای تقویت رشد.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد شرکت کارگزاری فیلیپ نوا، گفت که عامل دیگری که بر بازار نفت فشار می آورد، تقویت دلار آمریکا است که ناشی از کاهش تدریجی تورم جهانی است.

دلار قوی‌تر معمولاً بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارد، زیرا کالای با قیمت دلار را برای خریدارانی که با ارزهای غیر دلاری معامله می‌کنند گران‌تر می‌کند.

نظرسنجی اولیه رویترز نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده احتمالا هفته گذشته افزایش یافته است، در حالی که ذخایر تقطیر و بنزین کاهش یافته است.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا