اقتصاد جهان

کاهش تولید نفت اوپک به کمترین رقم از ابتدای 2024

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه اوت به کمترین میزان خود از ژانویه امسال رسید. اختلال در عرضه نفت لیبی تأثیر طرح کاهش تولید داوطلبانه اوپک پلاس را تشدید کرده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه گذشته ۲۶.۳۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۳۴۰ هزار بشکه در روز نسبت به جولای کاهش داشت. این پایین ترین سطح تولید اوپک از ابتدای سال جاری تاکنون است.

کاهش صادرات و تولید نفت لیبی در بحبوحه اختلاف گروه های سیاسی بر سر کنترل بانک مرکزی این کشور، قیمت نفت را بالا برده و احتمال اجرای طرح اوپک پلاس برای افزایش تولید از اکتبر را افزایش داده است.

عرضه نفت لیبی در ماه گذشته ۲۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت. تولید در میدان نفتی شراره از اوایل مردادماه متوقف شد و این وضعیت تا پایان ماه به سایر میادین نفتی سرایت کرد. به این ترتیب تولید نفت لیبی به حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت. لیبی از طرح کاهش تولید اوپک پلاس معاف است.

عراق همچنین صادرات نفت خود را در ماه اوت کاهش داد تا تعهد خود را به برنامه اوپک پلاس حفظ کند.

با وجود تحریم های آمریکا، صادرات نفت ایران در سال های اخیر افزایش یافته است و ذخایر نفتی این کشور همچنان به اوج تولید در سال ۲۰۱۸ نزدیک است.

اوپک حدود ۲۲۰ هزار بشکه در روز بیش از هدف تعیین شده در توافق اوپک پلاس تولید کرد و عراق همچنان مسئول بیشتر این مازاد تولید است.

انتهای پیام/۴۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا