اقتصاد جهان

کاهش تولید نفت لیبی به خاطر درگیری های سیاسی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، بیش از نیمی از تولید نفت لیبی، یعنی حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز، روز پنجشنبه کاهش یافت و صادرات این کشور از بسیاری از بنادر به دلیل درگیری های سیاسی متوقف شد. این نگرانی وجود دارد که اختلافات بین گروه های مختلف سیاسی بر سر بانک مرکزی و درآمدهای نفتی به صلح نسبی چهار ساله در این کشور پایان دهد.

شرکت ملی نفت لیبی که کنترل منابع نفتی این کشور را در دست دارد، روز پنجشنبه اعلام کرد که میانگین تولید نفت این کشور تا روز چهارشنبه ۲۸ اوت به ۵۹۱ هزار و ۲۴ بشکه رسیده است. ماه گذشته لیبی حدود ۱.۱۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد. بسته شدن میادین نفتی بر ۱۵۰۴۷۳۳ بشکه از تولید نفت لیبی در سه روز گذشته به ارزش حدود ۱۲۰ میلیون دلار تأثیر گذاشت.

بحران کنترل بانک مرکزی لیبی خطر بی ثباتی در این کشور را افزایش داده است. بنادر منطقه نفت خیز هلال نفت لیبی که از طبرق در شرق تا السدره در غرب امتداد دارد، روز پنجشنبه صادرات خود را به حالت تعلیق درآوردند.

تولید در میادین نفتی تحت کنترل شرکت نفت وها، شعبه شرکت ملی نفت لیبی نیز به ۱۵۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. تولید در میادین نفتی شراره، سریر، امل و نفورا نیز کاهش یا متوقف شده است.

به این ترتیب تولید ۷۰۰ هزار بشکه نفت لیبی در روز متوقف شد. این کشور در ماه جولای ۱.۱۸ میلیون بشکه در روز تولید کرد. راپیدان انرژی تخمین می زند که کاهش تولید لیبی به ۹۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید و چند هفته ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا