اقتصاد جهان

کاهش درآمد بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، نتایج مالی بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپایی رایان ایر در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۵ حکایت از کاهش سود سهامداران و کاهش قیمت بلیت هواپیما در فصل تابستان دارد.

این شرکت در این سه ماهه ۳۶۰ میلیون یورو سود کرد که بسیار کمتر از ۵۳۰ میلیون یوروی مورد انتظار تحلیلگران است.

این ارزش همچنین به طور قابل توجهی کمتر از ۶۶۳ میلیون یورو در سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ بود.

تعداد مشتریان این خطوط هوایی در ژوئن ۲۰۲۴ با ۱۰ درصد افزایش به ۵۵.۵ میلیون نفر رسید که نسبت به ۵۰.۴ میلیون نفر در ژوئن ۲۰۲۳ افزایش یافته است. با این حال، کاهش قیمت بلیط هواپیما در این دوره سه ماهه به طور قابل توجهی این افزایش را جبران کرد.

رایان ایر یکی از چندین شرکت هواپیمایی بود که تحت تأثیر آخرین اختلال جهانی مایکروسافت قرار گرفت که منجر به لغو پروازها و مشکلات فرودگاهی در ۱۹ جولای شد.

بر اساس این گزارش، میانگین قیمت بلیط هواپیما با ۱۵ درصد کاهش از ۴۹.۰۷ یورو در ژوئن ۲۰۲۳ به ۴۱.۹۳ یورو در ژوئن سال جاری کاهش یافته است.

هزینه های عملیاتی شرکت نیز با ۱۱ درصد افزایش از ۲.۹۴ میلیارد یورو در ژوئن ۲۰۲۳ به ۳.۲۶ میلیارد یورو در ژوئن ۲۰۲۴ رسید. فروش نیز با کاهش ۱ درصدی از ۳.۶۵ میلیارد یورو در ژوئن سال گذشته به ۳.۶۳ میلیارد یورو در ژوئن ۲۰۲۴ رسید.

رایان ایر هشدار داده است که احتمالاً کرایه ها کاهش می یابد و هزینه های واحد در تابستان امسال اندکی افزایش می یابد.

این هشدار در درجه اول به دلیل هزینه هایی مانند افزایش بهره وری و حقوق و همچنین افزایش کنترل ترافیک هوایی (ATC) و هزینه های جابجایی صادر شد.

علاوه بر این، تاخیر در تحویل هواپیماهای بوئینگ و همچنین درگیری های ژئوپلیتیکی مانند جنگ روسیه و اوکراین و تنش ها در خاورمیانه همچنان بر فعالیت های رایان ایر تأثیر می گذارد.

کمبود پرسنل کنترل ترافیک هوایی نیز به دلیل لغو و تاخیر پروازها تاثیر بسزایی بر روی این شرکت داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا