اقتصاد جهان

کاهش درآمد مرسدس بنز در سه ماهه دوم 2024

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، شرکت خودروسازی لوکس آلمانی مرسدس بنز از کاهش درآمد خود در سه ماهه گذشته خبر داد و رقمی را کمتر از پیش بینی ها اعلام کرد.

این شرکت در گزارش عملکرد سه ماهه خود، تداوم تقاضای ضعیف در بازار جهانی خودرو را پیش‌بینی کرد و حاشیه سود خود را به سمت پایین بازبینی کرد.

بر اساس این گزارش، سهام مرسدس بنز در روز جمعه در بورس فرانکفورت بیش از ۲ درصد سقوط کرد و به حدود ۶۱ یورو رسید که پایین‌ترین سطح از پایان ژانویه ۲۰۲۴ است.

درآمد این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به ۳۶.۷ میلیارد یورو رسید که در مقایسه با ۳۸.۲ میلیارد یورو در مدت مشابه سال گذشته و کمتر از پیش بینی ۳۷.۲ میلیارد یورویی تحلیلگران است.

بخش خودروهای سواری در این مدت به بازدهی فروش ۱۰.۲ درصدی دست یافت.

هزینه فروش این شرکت نیز به ۲۸.۹ میلیارد یورو رسید که نسبت به ۲۹.۲ میلیارد یورو در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ کاهش اندکی داشته است.

این گزارش نشان می دهد که سود ناخالص نسبت به درآمد این شرکت نسبت به سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

سود خالص این شرکت برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ در مقایسه با ۳.۶ میلیارد یورو در سه ماهه مشابه سال ۲۰۲۳، ۳.۱ میلیارد یورو گزارش شده است.

این خودروساز همچنین اعلام کرد که کاهش تقاضا در میان مشتریان این شرکت به طور فزاینده‌ای محسوس بوده است زیرا انباشت سفارشات ناشی از همه‌گیری کرونا اکنون برطرف شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا