محیط زیست

کاهش دما در نوار شمالی کشور / تگرگ‌های تابستانه مناطق مستعد را فرامی‌گیرد

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در بعدازظهر و شب در ارتفاعات مرکزی البرز، ارتفاعات استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین در نواحی جنوبی سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور. از شنبه تا سه شنبه در ارتفاعات مرکزی. البرز، شمال استان های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، جنوب کرمان، شمال هرمزگان، ارتفاعات فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در برخی نقاط تگرگ پیش بینی می شود. . .

وی افزود: روز یکشنبه کاهش نسبی دما در شمال کشور و در پنج روز آینده در برخی از استان های واقع در شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و جنوب وجود خواهد داشت. دامنه های البرز مرکزی و شرقی، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: خلیج فارس روز جمعه، دریای خزر در روز یکشنبه و دریای عمان شرقی در پنج روز آینده مواج خواهد بود.

ضیائیان افزود: وضعیت فعلی هوای اهواز به عنوان گرم ترین پایتخت کشور صاف با وزش باد با حداکثر دمای ۴۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و وضعیت فعلی هوای تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود. وزش باد در برخی ساعات و گاهی افزایش باد با حداکثر ۳۹ و حداقل آن ۲۵ درجه سانتیگراد است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا نیمه ابری، مه محلی، وزش باد شدید و گرد و خاک از بعدازظهر با حداکثر ۴۲ و حداقل ۲۶ درجه سانتی گراد و در روز شنبه کمی ابری و مه محلی است. ، افزایش ابر از بعد از ظهر. گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداکثر ۴۱ و حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا