اقتصاد جهان

کاهش سهام شرکت های اروپایی درپی تحولات انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، با واکنش معامله گران سهام اروپایی به نتایج اولیه انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا و تصمیم غافلگیرکننده امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات زودهنگام، شاخص های سهام قاره سبز افزایش یافت. دوشنبه.

انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا روز یکشنبه پس از چهار روز رای گیری به پایان رسید.

طبق گزارش ها، صدها میلیون اروپایی در این چهار روز برای انتخاب ۷۲۰ نماینده پارلمان اتحادیه اروپا پای صندوق های رای رفتند.

اعلام نتایج اولیه که حاکی از افزایش حمایت از جناح راست افراطی است، زمین لرزه های سیاسی را در برخی از کشورهای اروپایی به راه انداخته است.

در فرانسه، نظرسنجی‌های خروجی (نوعی نظرسنجی که با خروج رأی‌دهندگان از مراکز رأی‌گیری انجام می‌شود) حاکی از افزایش حمایت از احزاب راست افراطی و محافظه‌کار است.

نتایج این همه پرسی نشان می دهد که ائتلاف میانه رو «رنسانس» به رهبری ماکرون از حزب راست افراطی «تجمع ملی» شکست خورد.

پس از آنکه ماکرون روز یکشنبه اعلام کرد پارلمان فرانسه را منحل کرده و انتخابات عمومی زودهنگام را فراخوانده است، شاخص سهام CAC 40 فرانسه روز دوشنبه ۲ درصد سقوط کرد و به پایین ترین سطح از فوریه رسید.

بانک های این کشور نیز به شدت آسیب دیدند و سهام Société Générale و BNP Paribas به ترتیب ۷.۸ و ۴.۷ درصد سقوط کردند.

شاخص Stoxx 600 که عملکرد کلی بازارهای سهام اروپا را دنبال می کند، ۰.۴ درصد از دست داد و سهام ساختمانی با افت ۱.۵ درصدی بیشترین کاهش را به ثبت رساند.

پس از انتشار این خبر، یورو در برابر دلار با ۰.۶ درصد کاهش به ۱.۰۷۳۳ واحد و در برابر پوند انگلیس ۰.۴ درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید.

در فرانسه، حزب راست افراطی Rassemblement National، که قبلاً توسط مارین لوپن رهبری می‌شد، بیش از ۳۰ درصد آرا را به دست آورد، در حالی که حزب رنسانس ماکرون تنها حدود ۱۵ درصد را به دست آورد که منجر به درخواست شوکه‌کننده او برای برگزاری انتخابات سراسری شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا