اقتصاد جهان

کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده فرانسه در آستانه انتخابات

بر اساس گزارش اخیر آژانس آمار فرانسه INSEE در مورد شاخص اعتماد مصرف کننده در ژوئن در این کشور، مصرف کنندگان فرانسوی در آستانه انتخابات محتاط و بدبین هستند.

بر اساس این گزارش، شاخص اعتماد مصرف کننده در فرانسه در این ماه ۸۹.۵ بوده که نسبت به ۹۰.۱ ثبت شده در ماه مه و مطابق با انتظارات تحلیلگران کاهش یافته است.

این میزان بسیار پایین‌تر از میانگین بلندمدت ۱۰۰ است و مصرف‌کنندگان در این کشور به‌ویژه نگران چشم‌انداز کیفیت زندگی خود هستند که از منفی ۴۶ در ماه می دوباره به منفی ۵۰ در ژوئن رسید.

علاوه بر این، تعداد خانوارهای مایل به خرید عمده در خرداد نیز کاهش یافته است.

پیش بینی های تورم نیز از منفی ۵۳ در ماه مه به منفی ۴۷ در ژوئن رسید (عدد منفی نشان دهنده رو به وخامت شاخص اطمینان است، یعنی هرچه این عدد کمتر باشد، اطمینان کمتر است).

همچنین پیش بینی می شود که مصرف کنندگان در آینده قابل پیش بینی فرصت کمتری برای پس انداز داشته باشند و شاخص ظرفیت پس انداز آتی از ۱۱ در ماه می به ۷ ژوئن کاهش یابد.

با این حال، نگرانی ها در مورد بیکاری در این کشور از ۲۷ ماه می به ۲۵ این ماه کاهش یافت، در حالی که چشم انداز ثبات مالی آتی از ۱۴- در ماه می به ۱۳- در ژوئن کاهش یافت.

اگرچه اقتصاد فرانسه در ماه‌های اخیر عملکرد نسبتاً خوبی داشته است، مصرف‌کنندگان فرانسوی نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ اروپایی نسبت به تورم و رشد شغل بدبین هستند.

بر اساس این گزارش، انتخابات پارلمانی فرانسه قرار است در دو دور در روزهای ۳۰ ژوئن و ۷ جولای برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا