بانک و بیمه

کاهش شاخص گروه بانکی به زیر مقاومت

هادی بهرامی; بازار: تحلیل و بررسی موسسات بانکی به دلیل نقش مهمی که در اقتصاد و چرخه نقدینگی کشور ایفا می‌کنند، حائز اهمیت است. در زیر به گزارش ها و تحلیل های هفته گذشته درباره توسعه صنعت بانکداری می پردازیم.

گزارش توسعه گروه بیمه در بورس
هفته گذشته شاخص گروه بانکی از محدوده ۹۴۰۰ واحدی به ۹۱۸۰ واحد سقوط کرد و تقریباً از رشد هفته گذشته بهبود یافت. بازده شاخص در هفته گذشته منفی ۲.۵ درصد بود و در ماه گذشته در منفی ۱.۲ درصد به پایان رسید. در حالی که شاخص کل بورس ۳ و شاخص هم وزن در هفته گذشته افت ۴.۵ درصدی را ثبت کردند.

درصد بازدهی سالانه

درصد بازدهی ماهانه

درصد بازده هفتگی

نام شاخص

+۵۶

-۲.۵

شاخص صنعت بانکداری

+۳۸

-۴.۶

شاخص کل بورس

+۵۲

-۴.۵

شاخص وزن یکسان

پس از افت ۲.۵ درصدی در هفته گذشته، شاخص بانکی مجدداً به زیر مقاومت ۹۲۵۵ واحدی شکسته و در صورت عقب نشینی و تثبیت این ناحیه به صورت هفتگی، می تواند به اهداف بالاتری دست یابد. در غیر این صورت، کاهش دیگری قریب الوقوع است و از دست دادن حمایت جزئی در ۸۹۰۰ واحد می تواند به عنوان تایید نزولی تلقی شود. آنالیز در مدت زمان کوتاهی انجام شد و امکان استقرار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص بانکی
در ۲۸ ام مرداد ماه ها پس از یافتن حمایت در منطقه ۸۲۰۰، شاخص بانکی ۱۲ درصد رشد کرد و دوباره اصلاح را آغاز کرد. در حال حاضر شاخص در آخرین روز معاملاتی از مقاومت ۹ هزار و ۲۵۵ واحدی عبور کرد که می توان آن را نشانه مثبتی از ادامه روند صعودی دانست. برای اطمینان از ادامه روند صعودی یا عدم ادامه روند صعودی شاخص، باید منتظر ماند تا شاخص تثبیت هفتگی به ۹۲۵۵ واحد در مقاومت شکسته برسد. اولین هدف ما برای این شاخص منطقه ۱۰۵۰۰ است. همچنین منطقه کم ریسک شاخص برای حمایت و افزایش تقاضا ۸۲۰۰ است که قطعاً نباید از آن گذشت. از دست دادن حمایت ضعیف در ۸۹۰۰ واحد منجر به کاهش بیشتر خواهد شد.

آخرین کلمه
تحرکات صنعت بانکداری برای اقتصاددانان، تحلیلگران بازار مالی و سرمایه گذاران مهم است. به همین دلیل برای درک وضعیت شرکت باید گزارش های مالی و نمودارهای قیمت سهام را بررسی کنید. با افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی موجود، درآمد برخی از شرکت ها به دلایل مختلف رو به کاهش است که نشان دهنده وضعیت حساس تری در بخش بانکی است. زیرا مستقیماً با نقدینگی و خدمات مالی سروکار دارند. بنابراین باید حرکات هفتگی، ماهانه و سالانه صنعت برای سرمایه گذاری و سپرده گذاری نزد بانک مناسب بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا