اقتصاد جهان

کاهش شدید تولید هواپیماهای بوئینگ به دلیل مشکلات ایمنی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تولید هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در هفته های اخیر به دلیل بررسی های نظارتی و ایمنی به شدت کاهش یافته است.

در ماه فوریه، اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) پس از برداشتن کلاهک در ماه ژانویه، سقف تولید ۳۸ جت در ماه را برای این هواپیما تعیین کرد.

این در حالی است که به گفته منابع آگاه، نرخ تولید ماهانه هواپیمای ۷۳۷ مکس بسیار زیر این سقف نوسان داشته و در پایان اسفندماه تک رقمی شده است.

بنا بر گزارش ها، خط مونتاژ بوئینگ به دلیل بررسی ها کند شده بود، که بر تولید کلی هواپیماساز تأثیر منفی گذاشت و بنابراین عرضه را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

در ۵ ژانویه، یک پرواز خطوط هوایی آلاسکا از پورتلند، اورگان، به کالیفرنیا، در ارتفاع ۱۶۰۰۰ فوتی (۴۹۰۰ متری) برخورد اضطراری داشت که باعث زخمی شدن تعدادی از ۱۷۱ مسافر هواپیما شد. برخی از وسایل مسافران از جمله لباس و تلفن همراه نیز بر اثر فشار باد از این در خارج شده است.

این هواپیما نیز به سرعت به مبدأ خود بازگشت و پس از این اتفاق نگرانی ها در مورد ایمنی این مدل از هواپیما دوباره افزایش یافت.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی ایالات متحده گزارش داد که چهار پیچ کلیدی که در را در جای خود نگه می دارد گم شده است، در حالی که اداره هوانوردی فدرال پس از بررسی اولیه اعلام کرد که اقدامات ایمنی بوئینگ کمتر از حد رضایت بخش بوده است.

تنظیم کننده دستور داد ۱۷۱ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ پس از این حادثه زمین گیر شوند تا قطعات سست بیشتر بررسی شود.

بر اساس این گزارش، موجودی بوئینگ پس از تصادف با درب این مدل هواپیما بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است.

این اولین حادثه با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس نیست که در سال ۲۰۱۵ به فضا پرتاب شد. سقوط های مرگبار این مدل هواپیما در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ منجر به توقف پروازهای آن در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ شد.

بسیاری از سرمایه گذاران بوئینگ نیز در واکنش به این حوادث و افزایش خطرات برای چشم انداز تجاری شرکت سهام خود را فروختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا