اقتصاد جهان

کاهش شدید پیش بینی های رشد اقتصاد چین

به گزارش خبرگزاری افق میهن، فایننشال تایمز روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: «بانک‌های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌های خود را برای رشد اقتصادی چین کاهش داده‌اند، زیرا بر این باورند که احتمال دستیابی پکن به هدف رسمی خود که حدود ۵ درصد است، کاهش یافته است دومین اقتصاد بزرگ جهان کاهش یافته است.

بانک آمریکا پیش بینی خود را از ۵ درصد در روز چهارشنبه به ۴.۸ درصد کاهش داد و بانک سرمایه گذاری کانادا Tdi TD Securities آن را از ۵.۱ درصد به ۴.۷ درصد کاهش داد.

این حرکت ها پس از کاهش پیش بینی UBS در هفته گذشته و مجموعه ای از کاهش های مشابه در تابستان انجام شد.

اقتصاددانان در سیتی بانک این هفته هشدار دادند که هدف رسمی رشد اقتصادی دولت چین که با «حدود ۵ درصد» پایین‌ترین رقم در دهه‌های اخیر است، «ممکن است در معرض خطر قرار گیرد».

این نگرانی‌ها را در مورد مسیر اقتصاد چین به وجود آورده است زیرا سیاست‌گذاران با کندی طولانی مدت در بخش املاک و مستغلات و اعتماد ضعیف مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار دست و پنجه نرم می‌کنند.

میانگین پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی چین در کل سال در میان ۱۲ اقتصاددان مورد نظر بلومبرگ به ۴.۸ درصد کاهش یافت. این رقم نشان دهنده کاهش ۴.۹ درصدی در اواسط ماه اوت است.

بر اساس این گزارش، چین در سال گذشته مطابق با پیش بینی ها رشد ۵.۲ درصدی داشته است.

تحلیلگران بانک آمریکا گفتند موتور رشد چین نیز در سه ماهه دوم و سوم متوقف شد و افزودند که اقتصاد این کشور همچنان با کمبود اعتماد دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا