اقتصاد جهان

کاهش صادرات نفت آمریکا به اروپا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، صادرات نفت خام آمریکا به اروپا با استناد به قیمت نفت در ماه ژوئن کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در دو سال گذشته رسید.
داده های کپلر نشان می دهد که صادرات روزانه ایالات متحده به اروپا در ماه گذشته به طور متوسط ​​۱.۴۵ میلیون بشکه بوده که ۱۴ درصد کمتر از میانگین صادرات روزانه در ماه مه و ۲۷ درصد کمتر از ژوئن ۲۰۲۳ است.
این گزارش به کاهش شکاف بین قیمت نفت برنت و نفت آمریکا اشاره دارد. نفت خام آمریکا در حال حاضر حدود ۸۳ دلار آمریکا و نفت برنت ۸۷ دلار در هر بشکه معامله می شود. به نظر می رسد نفت آمریکا نسبت به قبل گران شده است.
مجموع صادرات نفت خام آمریکا در ماه گذشته از ۴.۲۱ میلیون بشکه در روز در ماه می به ۳.۹۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

این در حالی است که شاخص نفت آمریکا به دلیل افزایش صادرات نفت شیل این کشور به یکی از اجزای اصلی ترکیب نفت خام برنت تبدیل شده است. داده های SP Global Platts نشان می دهد که نفت میدلند ایالات متحده قیمت نفت خام برنت را در بیش از ۵۰ درصد مواقع تعیین می کند.

تغییر در قیمت های شاخص جهانی نفت به دنبال افزایش قابل توجه صادرات نفت خام آمریکا در پایان سال ۲۰۲۳ بود که میانگین صادرات این کشور به ۲.۹۴ میلیون بشکه در روز رسید. نیمی از این میزان یعنی ۱.۷۱ میلیون بشکه در روز به اروپا صادر شد.
کاهش فعلی صادرات به اروپا عمدتاً به دلیل افزایش هزینه های حمل و نقل است. با توجه به اختلاف قیمت ناچیز نفت برنت با نفت آمریکا، خریداران سعی دارند به نوعی در هزینه ها صرفه جویی کنند و صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل بهترین راه است. این بدان معناست که آنها نفت را از جایی نزدیکتر به آمریکا می خرند.
انتهای پیام/۶۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا