اقتصاد جهان

کاهش فروش خودروهای برقی در اتحادیه اروپا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، فروش خودروهای برقی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه آلمان کاهش یافت، در حالی که مشوق های مالی دولت برای این خودروها از بین رفت و مصرف کنندگان نیز به دلیل مشکلات اقتصادی کمتر هزینه کردند.

بر اساس آمار جدید انجمن خودروسازان اروپا (ACEA)، ثبت نام خودروهای برقی در این اتحادیه در ماه جولای ۱۰.۸ درصد کاهش یافته است.

در مجموع ۱۰۲۷۰۵ دستگاه خودروی برقی در ماه جولای فروخته شد که سهم بازار آنها در مقایسه با ۱۳.۵ درصد در ماه مشابه سال گذشته به ۱۲.۱ درصد رسید.

بر اساس داده های انجمن، ثبت نام خودرو در اتحادیه اروپا ۰.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۸۵۲۰۵۱ خودرو در ماه جولای رسید.

این دومین ماه متوالی رشد بود، اگرچه به طور قابل توجهی کندتر از رشد ۴.۳ درصدی در ژوئن بود.

در هفت ماه منتهی به پایان جولای، ثبت نام خودرو در اتحادیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۹ درصد افزایش یافت و در مجموع به بیش از ۶.۵ میلیون فروش رسید و ثبت نام خودروهای برقی ۱۲.۵ درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص داد.

عوامل اصلی رشد ثبت نام در ماه جولای اسپانیا با افزایش ۳.۴ درصدی و ایتالیا با افزایش ۴.۷ درصدی بودند. ثبت نام خودرو در آلمان ۲.۱ درصد و در فرانسه ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

آلمان در ماه جولای ۳۶.۸ درصد کاهش ثبت نام خودروهای برقی را ثبت کرد. یکی از دلایل کاهش فروش در آلمان این بود که انگیزه های مالی دولت برای خرید خودروهای برقی کاهش یافت و این امر باعث شد خودروها برای بسیاری از خریداران بسیار گران باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا