اقتصاد جهان

کاهش فروش خودروهای برقی فولکس واگن در اروپا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، با بازگشت مصرف کنندگان قاره سبز به خودروهای بنزینی، فروش خودروهای برقی فولکس واگن در اروپا در سه ماه نخست امسال تقریباً یک چهارم کاهش یافت.

در آخرین به روز رسانی گزارش مالی خود در ۱۰ آوریل، این شرکت اعلام کرد که فروش خودروهای تمام الکتریکی در اروپا ۲۴ درصد کاهش یافته است، در حالی که فروش در چین ۹۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

با این حال، به طور کلی، این شرکت اعلام کرد که صادرات خودرو خود را ۳ درصد افزایش داده و به ۲.۱۰ میلیون خودرو رسانده است که چین، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی بزرگترین مقصدهای صادراتی هستند.

بر این اساس، فروش خودروهای بنزینی فولکس واگن با ۴ درصد افزایش به ۱.۹۷ میلیون دستگاه رسید که کاهش ۳ درصدی خودروهای برقی خالص را با ۱۳۶۴۰۰ دستگاه جبران کرد.

در بخش خودروهای الکتریکی این شرکت، رشد فروش قوی در چین (۹۱٪) نمی تواند به طور کامل کاهش فروش در اروپا (منهای ۲۴٪) را جبران کند.

فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرد، با این حال، سفارشات جدید برای خودروهای تمام الکتریکی در اروپای غربی رشد مثبتی را از ژانویه تا مارس ثبت کرده است.

در ماه فوریه، پارلمان اروپا به تصویب قانون جدیدی مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۳۵ رأی داد.

قانون جدید، بخشی از یک کمپین بزرگتر برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی در اتحادیه اروپا، تغییر کلی اتحادیه اروپا به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی را سرعت می بخشد.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش اخیر خود تاکید کرد، با این حال، فروش خودروهای الکتریکی در اروپا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ کاهش یافت زیرا این بخش همچنان با چالش هایی مانند هزینه های بالا و کمبود زیرساخت شارژ مواجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا