بانک و بیمه

کاهش فشار اقتصادی بر مستأجران با وام ۴۰۰ میلیونی؟

بازار ؛ گروه جاده و آپارتمان: براساس قطعنامه ای که دولت به زودی از بانک مرکزی مطلع خواهد شد ، تسهیلات اعتباری برای مستاجران غیر مشروبات الکلی با محدوده بالایی فردی به ۲ میلیون تومان و ۲ میلیون تومان برای تهرانیه تعیین شده است. حال سوال این است که آیا این نهادها می توانند فشار اقتصادی بر قراردادهای اجاره را کاهش دهند؟ آیا می توان راه حل دیگری را که امکانات برای رسیدن به خانه و کوتاه کردن زمان خانه در دسترس نیست ، در دسترس قرار دهد؟

طبق این قطعنامه ، که به بانک مرکزی ایران ابلاغ شده است ، بانک مرکزی موظف است تسهیلات اعتباری را برای مستاجران غیر مشروط بررسی کند. این امکانات به خانواده هایی که تحت پوشش امداد ، بنیاد رفاه ، بنیاد شهدا و درآمد اول تا چهارم با سقف فردی ۲ میلیون تومان قرار دارند ، اختصاص داده شده است.

اگرچه منبع این تسهیلات به مبلغ ۶ تریلیون دلار از فروش (ه) یادداشت ۲ قانون بودجه سال اعلام شد ، شرط اصلی این وام عدم مالکیت مسکونی و معرفی موسسات مسئول و هدف کاهش فشار بر مستاجر و تنظیم بازار اجاره است.

به منظور اجرای ماده ۵ ایالت برای اجرای قانون مسکن و اجاره ، وزارت راه و توسعه شهری خانه های کمک مسکن را با قیمت مصوب برای مستاجران غیر مخفی تصویب کرده است. حد بالایی فردی این تسهیلات در تهران حداقل ۲ میلیون دلار تعیین شده است و کل اعتبار برای اجرای پروژه ۶ تریلیون تومن است (مطابق با ۲ تلاش).

این پروژه با هدف کاهش فشار اقتصادی بر مستاجران در کلانشهرها و اولویت بندی آن با خانواده هایی که سابقه اموال ندارند ، زوج های جوان با حداکثر ۵ سال ازدواج ، خانوارهای زن و خانواده های دارای سه یا چند فرزند.

طبق مکانیسم نامگذاری شده ، میزان این تسهیلات سالانه بر اساس نرخ تورم دفتر سرشماری ایران افزایش می یابد. همچنین در یادداشت اول این مقاله ، اولویت بندی گروه های خاص ، از جمله زوج های جوان ، خانواده هایی که تحت پوشش آژانس های خود -Help و خانواده های زن قرار دارند ، به وضوح بیان شده است.

بانک مرکزی موظف است ظرف دو هفته پس از اطلاع رسانی در مورد احکام ، سهمیه هر بانک عملیاتی را تعیین و ارتباط برقرار کند.

بانک مرکزی موظف است ظرف دو هفته پس از اطلاع رسانی در مورد احکام ، سهمیه هر بانک عملیاتی را تعیین و ارتباط برقرار کند. براساس یادداشت سه ، دستورالعمل های اجرای این مقاله طی دو هفته پس از تصویب هیئت عالی بانک مرکزی با همکاری وزارت خیابان و توسعه شهری ایجاد و منتشر می شود.

در زمینه تنظیم لیزینگ ، فضاهای زندگی استان باید حد بالایی را برای افزایش اجاره در شهرها بیش از ۶۰۰۰ نفر و شهرهای جدید تعیین کند. نرخ بهره مصوب مطابق با معیارهای شورای عالی مسکن تدوین شده و پس از تصویب توسط فرمانداران اجرا می شود. براساس قطعنامه ایالتی ، واحدهایی که برای اولین بار در بازار اجاره به بازار عرضه می شوند ، از افزایش نرخ بهره در ۶ سال ۶ حذف نمی شوند.

وزارت راه و توسعه شهری تعدادی از اقدامات اجرایی و اصلاحات ساختاری را برای تنظیم بازار اجاره و افزایش دامنه آپارتمان های اجاره ای ، از جمله به روزرسانی ارزش دولت و ساختار گسترده واحدهای اجاره ای با مالیات و مشوق ها ، تصویب کرده است. یک سیستم آنلاین برای اطلاعات عمومی و دسترسی به وزارت خیابان و توسعه شهری شروع کنید.

این دستورالعمل ها برای کاهش فشار مالی بر روی خانواده های کم با درآمد کم ، تثبیت بازار اجاره و افزایش دامنه مسکن در نظر گرفته شده است. تخصیص ۲ میلیون دلار ضبط اعتباری برای مستاجران با درآمد کم ، ساخت ۶۰۰۰ واحد اجاره ای و پر کردن ۶۰۰۰ واحد برجسته شده است.

با این حال ، کارشناسان هشدار می دهند که موفقیت این پروژه ها به هماهنگی بین بانک مرکزی ، وزارت خیابان ها و توسعه شهری و سایر نهادها ، تأمین مالی به موقع و نظارت دقیق بستگی دارد. اگر به درستی اجرا نشده اید ، می توانید اعتماد عمومی را تضعیف کنید. دولت امیدوار است که معیشت خانوارهایی را با زوج های کم درآمد و جوان بهبود بخشد و بازار املاک و مستغلات را به سمت ثبات سوق دهد.

در حالی که هفتمین برنامه توسعه جمهوری اسلامی ایران افق روشنی را برای بخش مسکن ترسیم کرده است ، می توان از طریق اصلاح ساختار اجرایی و استفاده از ظرفیت قانونی ، به اهداف خود رسید. این شامل ساخت ۱.۲ میلیون واحد مسکونی ، مدت زمان دسترسی برای مسکن به ۴.۳ سال ، افزایش در صنعت ساخت و ساز ۵ ٪ و نوسازی ۵ ٪ است.

براساس داده های رسمی ، صنعت ساخت و ساز تنها ۵ ٪ رشد در سال را ثبت کرده است که بیشتر آنها به دلیل پروژه های ملی مسکن بوده است. رسیدن به هدف ۵ ٪ تعیین شده در برنامه هفتم ، نیاز به سرمایه گذاری گسترده تر ، تغییر در فرآیندهای مجوز و استفاده از فناوری های جدید در دست ساخت دارد. با وجود هدف کوتاه کردن زمان انتظار زیر پنج سال ، میانگین زمان لازم برای اسکان یک خانواده در ایران اکنون به ۵ سال رسیده است و در تهران این تعداد به ۵ سال افزایش یافته است.

کارشناسان می گویند که تنها راه خروج از این بحران افزایش قابل توجهی دامنه مسکن و از بین بردن موانع بوروکراتیک است.

آنها تأکید می کنند که در سالهای اخیر ، اگرچه در سالهای اخیر بارها و بارها صحبت کرده است ، اما اقدامات جدی در عمل صورت نگرفته است ، اما اولویت دولت می تواند ساخت آپارتمان های املاک و مستغلات باشد. زیرا پس از آن دولت با یک تیر دو نمایش ؛ به عنوان مثال ، اگر یک میلیون واحد از جنبش ملی مسکن ساخته و تحویل شود ، تعداد مستاجران کاهش می یابد. این واحدها بازار و در نهایت قیمت ها را در بازار اجاره تطبیق می دهند.

افزایش قیمت اجاره به شدت به تورم عمومی بستگی دارد و اگر مشکلات اقتصادی و تورم عمومی کاهش یابد ، سهمیه اجاره به طور خودکار با این کاهش یا پایدارتر موافق است.

با این حال ، لازم به ذکر است که نرخ نرخ اجاره به میزان بالایی از تورم عمومی بستگی دارد و اگر مشکلات اقتصادی و تورم عمومی کاهش یابد ، نرخ اجاره به طور خودکار با این کاهش یا پایدارتر مطابقت دارد.

همچنین لازم به ذکر است که وام Tomans 5 میلیون دلار آمریکا و ۵ میلیون نفر فقط برای کمک یا کمک برای تهران تجارت می کنند و دولت باید حرکت ملی مسکن یا سایر برنامه های پشتیبانی خود را سریعتر ادامه دهد.

حال ما باید صبر کنیم و ببینیم فضای زندگی استان چه حد اجاره استان ها را تعیین می کند؟ آیا این نرخ ها با تورم عمومی محاسبه می شوند یا مانند سال گذشته از نرخ تورم پایین تر هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا