اقتصاد جهان

کاهش قدرت خرید مسکن در اقتصادهای بزرگ

بر اساس نظرسنجی رویترز از تحلیلگران املاک و مستغلات، اقتصادهای بزرگی که با بحران مسکن دست و پنجه نرم می کنند، برای افزایش عرضه مسکن ارزان قیمت در سال های آینده تلاش خواهند کرد.

این تحلیلگران می گویند که برای بهبود این وضعیت نیاز به دخالت بیشتر دولت در این بازار است.

پیش بینی می شد قیمت مسکن در اکثر بازارهای عمده املاک و مستغلات در سال جاری به دلیل تاخیر در عرضه و همچنین احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بیش از ۴ درصد افزایش یابد. این یک سود سرمایه نسبتاً کوچک است زیرا ارزش دارایی در حال حاضر بسیار بالا است.

بر اساس یک نظرسنجی کارشناسی که از ۹ تا ۳۰ می در بازارهای ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، آلمان، هند، استرالیا و نیوزلند انجام شد، کمبود شدید مسکن حل نشده باقی مانده است، مشکلی که در طول کووید-۱۹ بدتر شده است. بحران همه گیر -۱۹ همه گیری را تشدید کرد. به این زودی ها درست نمی شود

این نشان می دهد که اکثر خریداران خانه های جدید باید سخت تر کار کنند یا حتی بیشتر منتظر بمانند تا پیش پرداخت کافی را پس انداز کنند تا صاحب خانه شوند.

اکثریت ۹۳ درصدی تحلیلگران، ۹۰ نفر از ۹۷، گفتند که عرضه مسکن مقرون به صرفه با تقاضا عقب خواهد ماند و بیش از یک سوم پیش بینی تقاضا به طور قابل توجهی کندتر خواهد بود.

هفت نفر از کارشناسان باقی مانده نیز گفتند که عرضه از تقاضا بیشتر خواهد شد و هیچ کدام نگفته اند که عرضه به میزان قابل توجهی از تقاضا بیشتر خواهد شد.

لیام بیلی، رئیس تحقیقات جهانی در نایت فرانک، گفت: “من فکر می کنم همه چیز به کاهش نرخ بهره برمی گردد.” اگر امسال نرخ سود را کاهش ندهیم، قیمت ها در سال آینده تحت فشار خواهند بود… بار دیگر به نقطه غیرقابل استطاعت (برای خریداران) نزدیک می شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا