اقتصاد جهان

کاهش قیمت بیت کوین تا 62 هزار دلار

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین به دلیل نگرانی از نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا و افزایش نظارت امنیتی برخی از بزرگترین بازیگران صنعت ارزهای مجازی کاهش یافته است.
قیمت بیت کوین بار دیگر به پایین ترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید. بیت کوین در اواخر آوریل به ۵۷۰۰۰ دلار سقوط کرد که با اوج خود در اوایل ماه مارس فاصله زیادی داشت.
بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۷۳ درصد از ارزش خود را از دست داده و به ۶۲۱۹ دلار رسیده است. برداشت سرمایه از ارزهای مجازی به ویژه از صندوق های قابل معامله در صرافی بیت کوین یکی از دلایل افت قیمت بود.
نگرانی در مورد افزایش نظارت نظارتی بر صندوق های مجازی نیز بر قیمت بیت کوین تأثیر گذاشته است. پلتفرم معاملاتی رابین هود مارکتز اعلام کرد که تحت بازرسی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد معاملات ارز مجازی قرار گرفته است.

کمیسیون همچنین اقدامات قانونی را علیه Coinbase Global و Ripple انجام داده است که انتظار می رود ماهیت ارزهای مجازی را طبق قوانین ایالات متحده تعیین کند.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در حال بررسی اتریوم، دومین ارز مجازی بزرگ در جهان، از نظر امنیت است. کمیسیون تصمیم گیری در مورد تایید صندوق معاملاتی اتریوم را در این هفته به تعویق انداخت و بعید است تا زمانی که بازرسی ها کامل شود تصمیمی اتخاذ کند.
اخباری که در اوایل این هفته مبنی بر جعلی بودن ۹۰ درصد نقل و انتقالات استیبل کوین، نگرانی‌هایی را در مورد بازرسی‌های بیشتر در این بخش ایجاد کرده است.
علاوه بر بیت کوین، سایر ارزهای مجازی مهم در جهان نیز با افت قیمت مواجه شدند. ارزش اتریوم ۰.۲ درصد کاهش یافته است و XRP دو درصد پایین تر معامله می شود.
سرمایه گذاران در حال حاضر بر نظرات مقامات فدرال رزرو و داده های تورم کشور متمرکز شده اند که قرار است هفته آینده منتشر شود.
انتهای پیام/۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا