ارزهای دیجیتال

کاهش مالکیت رمز ارز در کانادا با افزایش ارزش کلی این دارایی‌ها

به گزارش ایران تحلیل:




سرمایه‌گذاران کانادایی حتی با کاهش خوش‌بینی در بازار ارزهای دیجیتال، شاهد افزایش ارزش پرتفوی خود هستند.



به گزارش ایران تحلیل، چشم انداز مالکیت ارزهای دیجیتال در کانادا در سال ۲۰۲۳ شاهد تغییر قابل توجهی بود. در حالی که تعداد کل دارندگان ارزهای دیجیتال در کانادا اندکی کاهش یافت، میانگین ارزش دارایی های دیجیتال آنها به طور قابل توجهی افزایش یافت.

با این حال، طبق نظرسنجی اخیر کمیسیون اوراق بهادار انتاریو، ۷۷ درصد از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال از سرمایه گذاری خود پشیمان هستند.

افزایش آگاهی اما کاهش باور به آینده ارزهای دیجیتال

نظرسنجی Crypto Assets 2023 که در ۲۹ نوامبر توسط OSC با همکاری Ipsos منتشر شد، یک نمای کلی از وضعیت فعلی ارزهای دیجیتال در کانادا ارائه می دهد.

این نظرسنجی در ماه می انجام شد و ۲۳۶۰ کانادایی را مورد بررسی قرار داد. این گروه نشان دهنده توزیع دقیق جمعیت کشور از نظر جنسیت، سن و منطقه بود.

جالب توجه است که این نظرسنجی افزایش اندکی در آگاهی از ارزهای دیجیتال در میان کانادایی‌ها را نشان می‌دهد، با این حال تنها ۳۴ درصد در حال حاضر معتقدند که ارزهای دیجیتال «نقش کلیدی در آینده خواهند داشت»، کاهش قابل‌توجهی نسبت به ۴۹ درصد در سال ۲۰۲۲.

کاهش مالکیت ارز دیجیتال و تغییر در مشوق های سرمایه گذاری

نسبت کانادایی‌هایی که دارایی‌های ارز دیجیتال دارند از ۱۳ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. این سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال عمدتاً مردانی بین سنین ۲۵ تا ۴۴ سال با مدرک دانشگاهی و مشاغل تمام وقت هستند.

علیرغم خوش بینی کلی، ۳۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که سبد ارزهای دیجیتال آنها سودآور است، که کاهشی جزئی نسبت به ۴۶ درصد در سال ۲۰۲۲ داشته است. میانگین ارزش پرتفوی ارزهای دیجیتال در کانادا از ۵۲۹۷۵ دلار در سال ۲۰۲۲ به ۸۲۹۹۸ دلار در سال افزایش یافته است.

ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری

با این حال، نسبت کسانی که این ارز دیجیتال را به عنوان یک “سرمایه گذاری بلندمدت” خریداری کردند از ۲۹٪ به ۲۰٪ کاهش یافت.

مقایسه با روندهای جهانی

روند مشاهده شده در بازار ارزهای دیجیتال کانادا با یافته های مشابه در سایر کشورها مطابقت دارد. به عنوان مثال، تحقیقات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد که ۹.۴ درصد از جمعیت فرانسه دارایی‌های رمزنگاری شده دارند که فقط اندکی کمتر از کسانی که دارایی‌های املاک و مستغلات هستند. این صندوق ها محبوب ترین نوع املاک سرمایه گذاری در فرانسه هستند.

نتایج نظرسنجی OSC تصویر پیچیده ای از بازار ارزهای دیجیتال کانادا در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد. نتایج همچنین نشان دهنده افزایش ارزش دارایی ها، کاهش مالکیت و تغییر در نگرش سرمایه گذاری افراد است. نتایج نهایی منعکس کننده واقعیت در حال تحول بازار جهانی ارزهای دیجیتال است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا