بانک و بیمه

کاهش نرخ بهره بین بانکی برای دومین هفته متوالی

به گزارش ایران تحلیل، بانک مرکزی در آخرین گزارش خود نرخ سود بین بانکی را در هفته منتهی به ۱۷ آذرماه با ۶ درصد کاهش به ۲۳.۵۴ درصد رساند. بالاترین نرخ بهره در سال جاری مربوط به ۱۴ مهر بوده و به ۲۳.۸ درصد رسیده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی در اول آذرماه ۲۳.۶۰ درصد بوده است. این نرخ برای هفته منتهی به ۲۴ آبان ۲۳.۶۳ درصد و برای هفته منتهی به ۲۶ آبان ۲۳.۵۶ درصد بود. این نرخ در ۱۹ آبان ۲۳.۶۰ درصد و در هفته منتهی به ۱۲ آبان ۲۳.۷۱ درصد بود. نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۵ مهرماه ۲۳.۷۲ درصد بود. این نرخ در هفته منتهی به ۱۹ اکتبر ۲۳.۷۶ درصد و در هفته قبل از آن ۲۳.۷۵ درصد بود.

در پایان هفته منتهی به ۵ اکتبر، نرخ سود بین بانکی به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافت و رکورد ۱۰ ساله را شکست. این نرخ در پایان هفته منتهی به ۸ شهریور به ۲۳.۶۹ درصد رسید.

نرخ سود بین بانکی نیز در هفته منتهی به ۳۱ شهریور با ۷ درصد افزایش به ۲۳.۶۲ درصد رسید. این نرخ در هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر به ۲۳.۵۵ درصد کاهش یافته بود. نرخ برد در هفته منتهی به ۸ سپتامبر به ۲۳.۵۷ درصد رسید که ۲۰۰ درصد کاهش داشت. این نرخ در هفته منتهی به اول سپتامبر به ۲۳.۵۹ درصد افزایش یافت. نرخ سود بین بانکی در دو ماه اخیر نوسان داشته است.

کمترین ارزش این بازار در سه ماه گذشته حدود ۲۳.۴ بوده است. روند افزایشی نرخ سود بین بانکی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد. از هفته منتهی به ۹ آذرماه نرخ سود بین بانکی به کانال ۲۱ درصد رسید و تا هفته منتهی به ۲۹ بهمن در همین کانال در نوسان بود، اما از ۶ بهمن ماه این نرخ در کانال ۲۲ درصدی به رکورد جدیدی رسید، یعنی اکنون این نرخ. در کانال ۲۳ درصد نوسان دارد.

با توجه به افزایش نرخ سود بانکی در هفته گذشته به نظر می رسد بانک مرکزی برای کنترل عملیات بانک ها در بازار بین بانکی مجبور به افزایش نرخ سود بوده است. نرخ سود بین بانکی رکورد سال های اخیر را شکسته و به مرز بالای کریدور نزدیک شده است.

Als Reaktion auf den Anstieg des Interbankenzinssatzes erhöhte die Zentralbank diesen von 14 bis 22 % auf 17 bis 24 %, der Interbankenzinssatz nähert sich erneut der Obergrenze seines neuen Korridors, und es ist zu erkennen, dass Will Er lässt zu, dass diese Decke durchbrochen wird یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا