بانک و بیمه

کاهش نرخ دلار بعد از حمله تروریستی کرمان با تدبیر بانک مرکزی| تیر دلالان به سنگ خورد

به گزارش ایران تحلیل، غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی افزایش کوتاه مدت قیمت ارز، انتظارات تورمی است، اظهار داشت: این انتظارات تورمی ممکن است شامل رویدادهای داخلی و منطقه ای باشد. به عنوان مثال، حمله رژیم قدس اشغالی در غزه، شوک موقتی به نرخ ارز وارد کرد، اما قیمت به سرعت به ارزش اولیه خود بازگشت.

وی ادامه داد: در این راستا حمله انتحاری داعش به ارز شوک وارد کرده است. .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود تصریح کرد: مهمترین عامل در نوسانات بازار ارز در حال حاضر عامل روانی است که می تواند تحت تاثیر فضای مجازی باشد. در چنین شرایطی کسانی که از مابه التفاوت نرخ ارز سود می برند و از آن سوء استفاده می کنند، باعث افزایش قیمت ارز می شوند، اما تاثیر آن موقتی است و طبق برنامه بانک مرکزی، قیمت ها کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه کاهش نرخ دلار پس از حمله تروریستی در کرمان با کمک بانک مرکزی اتفاق افتاد، گفت: دلالان ارز می خواستند از حمله تروریستی کرمان سوء استفاده کنند که با کمک بانک مرکزی نرخ دلار کاهش یافت. بانک مرکزی» و تیرشان به سنگ خورد.

مصباحی مقدم گفت: با توجه به سیاست تثبیت بانک مرکزی که هدف اصلی آن نرخ ارز است، سایر عوامل ثبات موجود و اجرایی شده است. به عنوان مثال، رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافته و عدم تعادل بانک ها نیز تحت کنترل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا