اقتصاد جهان

کاهش پیش بینی سود غول خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بلومبرگ، گروه خودروسازی ایتالیایی-آمریکایی Stlantis با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش تولید و افزایش هزینه های تشویقی در بازار خودرو که در حال کاهش و رقابتی شدن است، پیش بینی سود خود را برای سال جاری کاهش داده است.

این خودروساز روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که حاشیه سود عملیاتی تعدیل شده آن در سال جاری به ۵.۵ تا ۷ درصد کاهش می یابد، در حالی که این شرکت پیش از این سود دو رقمی را پیش بینی کرده بود.

Stellantis همچنین اکنون پیش‌بینی می‌کند که جریان نقدی آزاد برای صنعت در محدوده منفی ۵ میلیارد یورو (۵.۶ میلیارد دلار) تا منفی ۱۰ میلیارد یورو در مقایسه با پیش‌بینی قبلی جریان نقدی مثبت باشد.

Stellantis یکی از خودروسازانی است که اخیرا چشم انداز سود خود را کاهش داده است و شرکت هایی مانند فولکس واگن دومین هشدار سود خود را در سه ماه گذشته صادر کرده اند.

مدیر عامل Stellantis، کارلوس تاوارس، تحت فشار شدیدی قرار دارد زیرا سرمایه‌گذاران، فروشندگان و اتحادیه‌ها او را به خاطر کاهش فروش، خط تولید قدیمی در ایالات متحده و انبوه وسایل نقلیه سرزنش می‌کنند.

Stellantis اکنون وعده اقدامات تهاجمی‌تری برای بازگرداندن عرضه خودرو به سطوح مطلوب داده است و هدف آن کاهش موجودی‌های نمایندگی‌ها به حداکثر ۳۳۰۰۰۰ دستگاه تا پایان سال در مقایسه با هدف قبلی در سه ماهه اول ۲۰۲۵ است.

این خودروساز قصد دارد با تولید ۲۰۰ هزار دستگاه کمتر در نیمه دوم سال – دو برابر کاهش برنامه ریزی شده قبلی – و افزایش مخارج محرک به این هدف دست یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا