طلا و ارز

کاهش چشمگیر قیمت‌ طلا و سکه در هفته اخیر







رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به رکوردشکنی قیمت طلا در بازارهای جهانی در سال جاری از کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در بازار در هفته گذشته خبر داد.



به گزارش افق میهن، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته گذشته گفت: طی هفته شاهد افزایش ۱۴ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی بودیم. اونس طلا در شش ماه پایانی سال جدید، در این هفته، رکوردشکنی کرد و به ۲۴۰۰ دلار رسید و امروز (جمعه) قیمت ۲۴۰۱ دلار ثبت شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با وجود افزایش قیمت ها در بازارهای بین المللی، کاهش قابل توجهی در قیمت سکه و طلا در بازار داخلی مشاهده شد. بخش قابل توجهی از این کاهش به دلیل کاهش نرخ ارز در بازار و بخشی نیز به دلیل فرارسیدن ماه محرم بود که کاهش قیمت انواع سکه و طلا را بیش از پیش افزایش داد.

قیمت سکه ۱.۳ میلیون تومان و طلا ۶۹ هزار تومان کاهش یافت.

وی ضمن اشاره به کاهش قیمت سکه و طلا در بازار در هفته گذشته، آخرین قیمت معاملات پایان هفته را اعلام کرد و گفت: هر قطعه از طرح جدید نسبت به مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۳۵۰ کاهش قیمت داشته است. معاملات ابتدای هفته دیروز (پنجشنبه) ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و همچنین سکه طرح قدیم با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۹۰۰ هزار تومان افت قیمت داشتند و نیم سکه در پایان هفته به ترتیب ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شد. سکه یک گرمی بانک مرکزی در هفته جاری تغییر چندانی نداشته و در معاملات اخیر بازار شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته ۶۹ هزار تومان ارزان شد و مبنای معاملات طلای ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار تومانی قرار گرفت.

این نماینده صنفی در خصوص آخرین وضعیت حباب سکه نیز توضیح داد: حباب سکه نیز در هفته گذشته کاهش نسبی قابل توجهی را تجربه کرد. حباب سکه هم اکنون نسبت به هفته قبل (هفته منتهی به پانزدهم) در محدوده هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد. تیر ماه) یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشته است.

بذرافشان خاطرنشان کرد: بلند تعطیلی بازار طلا در هفته پیش رو که ایام سوگواری اباعبدالله(ع) می باشد، کار رسمی انجام نمی شود و بازار به طور کامل تعطیل می شود. به دلیل تعطیلی بازار، هیچ قیمتی اعلام شده رسمی نیست.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا